et et

Seksuaaltervise kool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE. MEHELT MEHELE

Moekool

Autokoolid

Kuhu minna õppima. Õppematerjalid

Kuidas kindlustada lapse materiaalne tulevik



turvakood

Äripäeva proovisõit

Kool.ee-haridusportaal :: Äripäeva proovisõit Ei ole olemas kasutusjuhendit eluks. Õnneks on olemas www.kool.eeÄripäeva proovisõit,Koolilaen, energialaen, matuselaen, matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort, laen

Kassi näoga diiselrakett

Diiselmootoriga väikekeskklass - need sõnad ühes lauses panevad nina krimpsutama.

Ardo Kalda

Meelde tuleb ülikonservatiivse pintsaklipslase mitte just parimal päeval joonistatud igav autoollus. Selle kapoti all läriseb valjult ja tuimalt traktorikütust neelav jõuallikas. Sellised asjad meeles, läksin proovima uut SEAT Leoni, millel pidavat olema diiselmootor.

Uue Leoni nägemine tegi aga natuke rõõmsamaks - esimene kohtumine kinnitas, et auto disaininud inimesel polnud seljas mitte mingil juhul ülikond, vaid pigem lilleline särk, lühikesed püksid ja jalas plätud. Igav ei saa ju selle nunnu ninaga kaslase kohta kuidagi öelda. Tema sõitjaid sisse nuruv ninaosa, imepärase kujundusega peeglid ja tagumise kolmnurkakna lohuke, mis aitab ust avada, räägivad elava fantaasia ja rõõmsa olekuga inimesest.

Kui välimus on lahe, siis tundub, et sisu disainimisel on SEATi emafirma Volkswageni inimesed lillelise särgiga noorsandil kõrval seisnud ja üle toa nein, nein karjunud. Rõõmsameelne inimene plätude ladisedes ukse taha saadetud, on lips vihaselt lehvides uued jooned paberile kandnud. Ei, ärge saage valesti aru, sisedisain pole kole ega ebapraktiline. Praktiline on ta küll, kuid suhteliselt igav. Võib-olla sattusin välisest olekust liialt eufooriasse ja lootsin, et sama mõnus joon jätkub Leoni seeski. Lootus on ju õigustatud, sest miks te väliselt nii mõnusa auto sisu ülikonservatiivse teete.

Noh, paneme siis traktorimootorile hääled sisse ja törtsutame minema, on mu järgmine mõte. Märkan veel, et autol on automaatkast, mis toob erilised murekortsud otsaette. Käivitan mootori ja veeren vaikselt Topauto hoovilt minema.

Sellest hetkest, kui väljun väravast, kuni sinna tagasijõudmiseni, toimub minus tõsine usumuutus. Kaheliitrine turbodiisel annab Leonile tõsiselt hea kiirenduse ja mootori üleüldine dünaamika paneb mind proovisõidu päevade ajal aina uuesti ja uuesti ahhetama. Esimene üllatus tabab mind mööda linna kulgedes, minu vaimusilmas tuli ühest rajast teise süstimisel kaks tundi kiirendada ja sõbrad tagant lükkama kutsuda. Pigem toimus murdosa sekundi jooksul minu kiire seljatukke vajumine ja järgmine hetk pidin ehmatanud näoga piduripedaalil püsti seisma.

Diiselmootori dünaamika lubab igal sobival ajahetkel parema jala põhja suruda ja kiirendust ootama jääda, selle tulek on garanteeritud. Seda kiirendust saab nautida pideva viieliitrise kütusekuluga "sajale". Automaatkast ei jää mootorile kuidagi jalgu, vaid Volkswageni DSG tähist kandev käigukast pigem innustab mootorit ja töötab hästi igal režiimil.

Siis tuleb veel arvesse võtta Leoni sõiduomadusi. Ta ei ole ei jäik ega pehme. Insenerid on leidnud mooduse, kuidas sõitjad end igal hetkel hästi tunneksid. SEAT Leon suutis muuta mu arvamust diiselmootoriga väikekeskklassi autodest. Kunagi, kui veel seda sõnaühendit peaksin ühes lauses kuulma, ei hakka ma enam nina krimpsutama, vaid mulle tuleb meelde väike ja tubli Leon.

SEAT leon 2,0 tdi tehnilised andmed

  • mootor: 2,0 TDi 16v Turbo
  • võimsus: 140 hj
  • pöördemoment: 320 Nm
  • kiirendus 0-100 km/h: 9,3 s
  • tippkiirus: 205 km/h
  • kütusekulu 100 km kohta: 5,7 l
  • pikkus: 4315 mm
  • laius: 1768 mm
  • kõrgus: 1458 mm
  • teljevahe: 2578 mm
  • kütusepaagi maht: 55 l
  • hind: alates 295 990 kr (1,6 l bensiinimootoriga alates 234 990 kr)

Allikas: Topauto

printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 9. 10. 2007. 02:44

Time: 0.1238630 s.