et et

Seksuaaltervise kool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE. MEHELT MEHELE

Moekool

Autokoolid

Kuhu minna õppima. Õppematerjalid

Kuidas kindlustada lapse materiaalne tulevik



turvakood

Auto Bild Eesti proovisõit

Kool.ee-haridusportaal :: Auto Bild Eesti proovisõit Ei ole olemas kasutusjuhendit eluks. Õnneks on olemas www.kool.eeAuto Bild Eesti proovisõit,Koolilaen, energialaen, matuselaen, matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort, laen

Kaif mõõduka summa eest!

Uue SEAT Leoni tippversioon TFSI paneb hetkega unustama pisimagi vea, mis esmapilgul auto juures ehk häirib. Lihtsalt sõidad ja kaifid!

Väliselt pole uuele SEAT Leonile suurt midagi ette heita: voolujooneline kuju ja alfaromeolik disain teevad autost igati pilkupüüdva terviku. Sisemus… see on aga küll teema, mille kohta on esmapilgul raske midagi head kosta. Odav plast armatuurlaua ülaosas ja ukseservades on ka ebapraktiline, sest krobeline pind suudab oskuslikult enda külge imeda tolmu, millest ei ole sugugi lihtne lahti saada. Kahju! Eelmise Leoni Audi A3-lt pärit armatuurlaud oli palju soliidsem ja kvaliteetsem.

Sõidumõnu sunnib unustama

Kuid olgem siiski realistid. Mis on lõpuks auto juures tähtsaim? Kas tõesti suudab mingi kogum ilmetut plasti tõmmata kriipsu peale kogu ülejäänud autole? Ega ikka ei suuda, kui auto muus osas igati õnnestunud. Vajud mugavasse istmesse, sätid hästi pihku istuva rooli paika, keerad süütevõtit ja… hetkega on koleda plasti põhjustatud ebameeldiv emotsioon unustatud. Otsesissepritsega turbomootori sportlik mõmin tõmbab ühe suunurga mõnusalt üles. Lülitad sisse käigu ja stardid! Ja juba ongi mõlemad suunurgad kõrvuni ning tabad end mõttelt, et sellises autos võiks armatuurlaud olla kas või plekist, sõiduomadused kaaluvad üles mis tahes disaineri prohmakad.

Leoni TFSI on sama kaheliitrine bensiinimootor, mis on peal Golf GTI-l, Škoda Octavia RS-il, Audi A4-l jt. Ainsa vahega, et SEATi versioon  on veidi lahjemaks timmitud: ehk kui reeglina on tema võimsus 200, siis Leonil “vaid” 185 hj. Samas on küsimus vaid mõnes kivis auto ajusoppides.

Teelpüsivuse ja roolitunnetusega on SEATi insenerid igatahes otse kümnesse tabanud. TFSI Sport Up varustuse vedrustus on küll jäigem kui tavalisel Leonil, kuid mitte sugugi ebameeldivalt. Sõiduk seisab teel nagu naelutatud, olgu tee kui tahes konarlik ja kiirus kui tahes suur. Kiirendust ja pöördemomenti on samuti omajagu ja hätta ei jäta see auto üheski olukorras. Lihtsalt sõidad ja naudid! Meeldivust lisab sõidule TFSI mootori võime hoida minekut stardist alates – tal puudub turbomootorite tavapärane jõuetus allpool turbo rakendumise hetke 1500–2000 pöörde juures minutis. Kui vajutad, siis ka läheb. Ilma ühegi mõttepausita, ühtlaselt ja jõuliselt.

Sama hea kui ST

Kui siiani on oma sõiduomadustelt ja sportlikkuselt esile tõstetud Ford Focus ST-d, mis omas klassis teistest pea jagu üle, siis Leon TFSI on üsna samast puust auto. Sama hästi juhitav, sama meeldiva vedrustusega. Muidugi, Ford on küll tervelt 40 hobujõu jagu tegusam, kuid ka tükk maad kallim – viieukselise baashind ulatub 400 000 krooni piirimaile.

Hästivarustatud Leon TFSI saab aga kätte juba 330 000 krooniga, mis on ka Golf GTI viieukselisest variandist üle 30 000 krooni soodsam. Vaid Škoda Octavia RS oma 340 000-kroonise baashinnaga suudab hinnalt mingitki konkurentsi pakkuda, Audi sama mootoritega mudelitest pole selles kontekstis üldse mõtet rääkida.

Seega, kui võtta aluseks VW-Audi kaheliitrine TFSI-mootor, siis ega enam soodsamalt selle headust kaifida ei saa kui uues SEAT Leonis. Lisaks pakub auto mitmeid boonuseid: viis ust põhivarustuses, ruumikus tagaistmel ja pagasiruumis, korralik audiosüsteem jpm. Mida sa hing veel oskad tahta?!

SEAT Leon 2.0 TFSI

Uksi/kohti: 5/5
Mootor: R4 bensiin
Töömaht: 1984 cm3
Võimsus: 136 kW (185 hj) @ 6000 p/min
Pöördemoment: 270 Nm @ 1800 p/min
Käigukast: 6-käiguline manuaal
Jõuülekanne: esivedu
Rehvimõõt: 205/55 R 16
Pikkus/laius/kõrgus: 4315/1768/1458 mm
Teljevahe: 2578 mm
Pakiruum: 341 l
Kütusepaak: 55 l
Tühimass/kandevõime: 1334/570 kg
Tippkiirus: 221 km/h
Aeg 0–100 km/h: 7,8 s
Keskmine kütusekulu: 8,1 l/100 km
Keskmine CO2 pääst: 194 g/100 km
Garantii: 2 aastat/läbisõidupiiranguta
Roostegarantii: 12 aastat
Hooldusvälp: kuni 15 000 km
Hind alates: 329 900 kr

+ Sportlik, hea juhitavus, soodne hinna ja varustuse suhe.
- Kabiini viimistlusmaterjalid.

Järeldus: rikkaliku baasvarustusega soodne ja sportlik sõiduriist, millel samal ajal ka praktiline kasutusväärtus.

printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 9. 10. 2007. 02:46

Time: 0.0408642 s.