et et

Seksuaaltervise kool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE. MEHELT MEHELE

Moekool

Autokoolid

Kuhu minna õppima. Õppematerjalid

Kuidas kindlustada lapse materiaalne tulevik



turvakood

SL Õhtuleht proovisõit

Kool.ee-haridusportaal :: SL Õhtuleht proovisõit Ei ole olemas kasutusjuhendit eluks. Õnneks on olemas www.kool.eeSL Õhtuleht proovisõit,Koolilaen, energialaen, matuselaen, matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort, laen

Emotsionaalselt praktiline SEAT Leon

RALLIMEHE PEREAUTO: Turbomootoriga Sear Leon TFSI kihutab nullist sajani alla kaheksa sekundi.

SEATide perekonna värskeim liige – uus Leon – näeb välja kui kupee, kuid mahutab probleemitult viis inimest ja sõidab turbomootori toel peaaegu kui sportauto.

SEAT, teadagi, on väga tihedalt seotud Volkswageniga. Õnneks pole seda väliselt enam kuigivõrd aimata. Kui praegune VW Golf näeb välja kui igavus ruudus, siis uue Leoni juures järgiti Altea ja Toledo juures alustatud julget, kuid edukat disainisuunda – SEATil on selgelt oma, ja ei mingil juhul mittemidagiütlev nägu. Kuigi Leon on kasvanud igas suunas (pikkus isegi üle 12 cm), varjavad sihvakad jooned ning n-ö ärapeidetud tagauksed selle edukalt ära. Auto on ilus ja rõhutatult sportlik.

Kasvanud mõõtmed kajastuvad aga vägagi selgelt sõitjateruumis. Kui varem pidi Leonis pika juhi taga istudes end kringliks keerama, siis nüüd on ruumi mõnusalt ja pikad sõidud sujuvad suurema virinata ka kolmel tagaistujal. Maitse asi muidugi, kuid mõnevõrra on alt mindud armatuurlaua kujustusega. Väliselt nii efektse auto seest ootaks enamat kui lihtsalt selget ja lagedat keskkonsooli. Vähemalt on «kellad» alfalaadselt n-ö torudesse uputatud, see lisab veidigi vürtsi.

Mugava sõiduasendi tagavad suurepärased istmed ning kõrgusesse ja sügavusse reguleeritav jäme rooliratas. Tagumiste seljatugesid saab loomulikult kahes jaos maha keerata ja kasvatada nii muidu napivõitu 341liitrist pakiruumi.

Jaksu jätkub

Prooviautot vedas edasi kaheliitrine turbomootor – sama, mis VW Golf GTI-dki, kuid veidi deforsseerituna. 200 asemel arendab see 185 hobujõudu, kuid 15 miinus-hobust ununevad kohe, kui gaasipedaali puutuda. Kohaltvõtt sujub ülilihtsalt ning kui pöörded tõusevad 2000 lähedale, algab selline minek, et ole ainult mees ja hoia roolist kinni. Turbo rakendub siiski tsiviliseeritult ning kuna vedrustus suudab rattaid väga edukalt maas hoida isegi veojõukontrolli abita (loomulikult on ka see olemas), pole Leoniga hakkama saada keerukam kui mis tahes pereautoga. Tuleb vaid arvestada, et spidomeetrinäit kipub Leoni roolis liiklusseadusega järjekindlalt teravasse vastuollu minema.

Turbomootori järgmine võlu avaldub kütusekulus: rahulikult kulgedes küsib see maanteel vaid kuus liitrit 100 kilomeetri kohta, keskmiseks kuluks märgitakse 8,1 liitrit. Ehk: möödasõidud sujuvad märkamatult, jõudu on ka raske haagise vedamiseks ja rahulikul igapäevasõidul jääb rahakotti midagi alles ka. Väikese miinusena võib märkida hääli, mida auto kuuldavale toob: sportlikku mürinat kuuleb vaid gaasi maha lastes ja sedagi põhja alt väljalasketorustikust, mitte mootoriruumist. Jah, Leon on vaikne küll, kuid praeguse valiku võimsaim mudel (varsti on loota ka Cuprat) võiks ju veidi käredamat helitausta toota.

Juhtida on nauding

Turbo-Leon veereb 17tollistel laiadel rehvidel ning koostöös mitmikhoob-vedrustusega tagavad need suurepärase teelpüsivuse ja väga kindla juhitavuse. Kitsastel kurvilistel teedel on vähegi entusiastlikumal juhil end lihtne unustada ning kiirust aina rohkem ja rohkem tõsta. Auklikel kruusateedel ei maksa muidugi ülimat mugavust nõuda. Samas – sportliku auto kohta käitub Leon ka seal hästi, seda enam siis pehmemas seades tavamudel.

Leoni hinnad algavad 234 900 kroonist, Leon TFSI maksab peaaegu 330 000 krooni ehk paarkümmend tuhat krooni vähem kui Golf GTI. Kui arvestada, et varustus ei jäta palju soovida ka kõige odavamal mudelil (siiski–siiski: miks pole kliimaseadme ja kuue turvapadja kõrval taga elektriaknaid?), on senised müügihitid endale saanud väga tõsise konkurendi

printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 9. 10. 2007. 02:42

Time: 0.1296668 s.