et et

Seksuaaltervise kool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE. MEHELT MEHELE

Moekool

Autokoolid

Kuhu minna õppima. Õppematerjalid

Kuidas kindlustada lapse materiaalne tulevik



turvakood

Leon FR - Auto Bild Eesti proovisõit

Kool.ee-haridusportaal :: Leon FR - Auto Bild Eesti proovisõit Ei ole olemas kasutusjuhendit eluks. Õnneks on olemas www.kool.eeLeon FR - Auto Bild Eesti proovisõit,Koolilaen, energialaen, matuselaen, matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort, laen

Kurja näoga Leon FR pakub üksnes rõõmu

Seat Leon FR on palju kurjema pilguga kui tavaline Leon, aga kurjus on selle auto puhul vaid näiline – sõiduomadused pakuvad juhile üksnes rõõmu, ja päris palju.

Kui paljude autodega olen oma elus sõitnud? Lihtne matemaatika ütleb, et küllap on neid kusagil 300–400 vahel, täpset arvu ei suuda kuidagi enam välja rehkendada. Kui palju on olnud aga selliseid masinaid, millega on tekkinud juba esimestel kilomeetritel täielik teineteisemõistmine? Vähe! Need võib üles loetleda kahe käe sõrmedel, ilma et peaks varbaid appi võtma. Ja need on olnud autod, mis lihtsale inimesele kättesaamatud. Otse öeldes – liiga kallid. Õnneks on aga areng hakanud jõudma sinnamaale, et ka odavamast hinnaklassist võib leida sõidukeid, millega tekib soe suhe juba esimesel kohtumisel. Üks selline on Seat Leon, millest saabus äsja müügile sportlik FR (Formula Racing) versioon.

Peaaegu Cupra

Seat Leon FR-i esitleti tänavusel Madridi autonäitusel, mõni kuu hiljem näidati Londonis Seat Leon Cupra versiooni. Kui tõele au anda, ega neil väga suurt vahet küll ei ole. Vähemalt väliselt. Mõlemal on ühesugused sportlikud põrkerauad ees ja taga ning veel nipet-näpet tavaversiooniga võrreldes lisaks – eemalt ei tee neil mingit vahet. Sisemuses peab FR-i omanik läbi ajama kummist pedaalikatete ja Cupra logodeta ning samuti paarkümmend hobujõudu lahjema jõuallikaga. Muus vallas on nad aga täiesti sarnased.

Loomulikult on FR üdini sportlik. Täpselt sama sportlik on ka tema vedrustus, mis sobib märksa enam Saksa kiiretele Autobahnidele kui meie künklikele teedele. Jäik vedrustus on tegelikult ainus, mis selle auto juures mingil hetkel häirima võib hakata. Aga see pole mitte Seati tootjate, vaid meie teede probleem.

Leon FR on saadaval kahe jõuallikaga: 170 hj turbodiisli ja 200 hj otsesissepritsega turbo-bensiinimootoriga. Täpselt samas seades mootoriga, mis on ka Golf GTI kapoti all. Ja ehkki diiselmootor on 30 hj lahjem, ei ole liikumisvõimes neil küll mingit vahet: diisli suurem pöördemoment kompenseerib hobujõudude vajakajäämise kuhjaga.

Roolisüsteem tipptasemel

Seat Leoni välja töötanud inseneride ees võib igatahes mütsi maha võtta. Kohati tundub suisa uskumatu, kui hästi on suudetud tööle panna auto roolisüsteem. Sõidu ajal meie künklikel ja auklikel teedel seisab rool paigal, nagu oleks ratastealune peegelsile. Selle taga on ACC (Agile Chassis Concept), mis ühendab omavahel vedrustuse ja juhtimisabiga roolivõimendi. Iga ebatasasuse korral muutub roolisüsteem vastavalt vajadusele ühes suunas jäigemaks ega lase maanteekonarustel roolirattani jõuda.

Ja see pole veel kõik! FR-i baasvarustusse kuulub ka ESP, mis koos DRS-süsteemiga (Driving Steering Recommendation) aitab juhil külglibisemisse sattudes keerata rooli õiges suunas, s.t see muutub vastupidises ehk n-ö vales suunas jäigemaks. Kui auto ühe poole rattad satuvad pidurdamisel libedale ja auto hakkab ühele poole kalduma, siis rool keerab end ise õiges suunas tagasi. Samalaadset süsteemi kasutab ka näiteks Lexus, mis on aga sootuks teisest hinnaklassist auto.

Kui palju Leon FR maksab? Võib öelda, et mitte palju, kui arvestada, mida ta sisaldab. Pardaarvuti, kahetsooniline kliimaseade, püsikiirusehoidja, ESP, kõikvõimalik turvavarustus jne. Kõige eest kokku küsitakse 335 990 krooni.

(Märkus: nüüd saadaval ka DSG automaatkastiga koos roolilt käiguvahetuse võimalusega: Leon FR DSG TFSI 200 hj hinnaga 355 990)

Tõnu Tramm, Auto Bild Eesti

SEAT Leon FR
Uksi/kohti: 5/5
Mootor: 2,0 TFSI R4
Töömaht: 1984 cm3
Võimsus: 147 kW (200 hj) @ 5100 p/min
Pöördemoment: 280 Nm @ 1800-5000 p/min
Käigukast: 6 MT
Jõuülekanne: esivedu
Rehvimõõt: 225/40 R 18
Pikkus/laius/kõrgus: 4323/1768/1458 mm
Teljevahe: 2578 mm
Pakiruum: 341 l
Kütusepaak: 55 l
Tühimass/kandevõime: 1418/486 kg
Tippkiirus: 229 km/h
Aeg 0–100 km/h: 7,3 s
Keskmine kütusekulu: 7,9 l/100 km
Keskmine CO2 pääst: 190 g/100 km
Garantii: 2 aastat
Roostegarantii: 12 aastat
Hooldusvälp: kuni 15 000 km
Kindlustuskulu aastas: 18 944 kr
Hind alates: 329 900 kr
Meeldis: Juhitavus, iste, käiguvahetus.
Ei meeldinud: Meie teedele pisut jäik vedrustus.

Järeldus: igati mõistliku hinnatasemega Seat Leon FR on oma juhitavuselt ja varustuselt võrreldav märksa kõrgema hinnaklassi autodega. Edasi mõelge juba ise!

printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 9. 10. 2007. 02:39

Time: 0.1343541 s.