Verivärske Ibiza sõiduomadustelt tipptasemel
Kool.ee-haridusportaal :: Verivärske Ibiza sõiduomadustelt tipptasemel Ei ole olemas kasutusjuhendit eluks. Õnneks on olemas www.kool.eeVerivärske Ibiza sõiduomadustelt tipptasemel,Koolilaen, energialaen, matuselaen, matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort, laen
Verivärske Ibiza sõiduomadustelt tipptasemel - Äripäeva proovisõit
Läinud nädalal Eestisse saabunud uue SEAT Ibiza sõiduomadused on oma klassi tipptasemel ning need ei jää enam kuigi palju alla klass kogukamale Leonile.
Tõnu Tramm/Äripäev, tonu.tramm@aripaev.ee
"See ei ole hea auto! See on väga hea auto," tunnistab uue SEAT Ibiza rooli sattunud naisterahvas, kes siiani suhtunud väikeautodesse üsna skeptiliselt ning kes eelistab oma sõite teha suuremate ja mugavamate sõidukitega. Roolitunnetus, käiguvahetus, siduri ja gaasi kooskõla, mugav istmeasend ja kõik muu, mis ühele tavalisele roolikeetajale esmatähtis, on uue Ibiza puhul oma klassi tipptase. Kes on kunagi proovinud uut Volkswagen Polot, saab aru, millest jutt. Ibiza ei jää Polole mitte millegi poolest alla, isegi salongi ruumikuse osas, mis on võrreldav eelmise põlvkonna VW Golfiga. Ja veel enamgi: Ibiza on Polost suurem nii pikkuselt, laiuselt kui kõrguselt, ainsaks ühiseks näitajaks on telgede vahe. Ka pakiruum on normaalasendis suurem, kokkuklapituna mahutab Polo tänu järsemale tagaosale siiski 70 liitri jagu rohkem. Jõuallikad, transmissioon ja kõik muu säärane on sama, mis Polol, küll aga leiab Ibiza mudelivalikust 100hobujõulise ja 1,4-liitrise bensiinimootori ning 130hobujõulise diiselmootori, mida Polo hinnakirjas ei ole. See on ka mõistetav, sest VW grupi sportlikumaks pooleks ongi ju SEAT, samal ajal kui VW esindab nn klassikalist stiili. Samadel põhjustel ei ole Ibiza mudelivalikus ka Polo kõige lahjemat, 55hobujõulist kolmesilindrilist mootorit ja mootorivalik algab 65hobujõulisest sama töömahuga jõuallikast.
Positiivne hinnang uuest SEATist ei tugine pelgalt emotsioonidele. Hispaania Martorelli tehase juures (tehas, kus Ibizat toodetakse) asuv tehnikakeskus arendas välja süsteemi, mis ühendab omavahel vedrustust ja elektrohüdraulilist roolivõimendit. Läbi CAN-Bus elektrisüsteemi (kogu info liigub erinevate juhtplokkide vahel, mitte mööda jämedaid juhtmepuntraid seadmest-seadmesse) saab roolivõimendi teavet auto kiiruse ja rooli pööramise kiiruse kohta ja reguleerib vastavalt sellele roolivõimenduse intensiivsust. Reaalselt tähendab see seda, et linnasõidul on Ibiza rool piisavalt kerge ja temaga näiteks parklas manööverdada on väga lihtne ja mugav. Kuid lainelisel teel ja suurel kiirusel seisab auto teel nagu rong rööbastel. Igatahes kui paar päeva hiljem sõita sama teed uhiuue keskautoga, siis on selle kursil hoidmisega tarvis vaat et rohkemgi vaeva näha.
Uue Ibiza uhiuued koosteliinid Martorelli tehases on tellitud samalt tootjalt, mis tegi koosteliinid Audi tehastele ning VW-Audi grupi ainsateks autodeks, mis valmivad tipptasemel laserkeevitusliinidel, ongi uued Audi mudelid, VW Phaeton ja SEAT Ibiza. Loetellu lisandub kohe-kohe ka Pariisis esmaesitletud uus SEAT Cordoba. Auto kerelt ei leia ühtegi keevitusjälge, justkui oleks kogu kere ühes tükis. Suuresti just tänu sellele on uue Ibiza salong vaikne ja kuulda on vaid mootorimüra kiirendamisel. Kui siia lisada veel VW grupi autodele omane hea audiosüsteem, siis ununeb õige pea, et istumise all on täiesti tavaline väikeauto.
Mis puudutab hinda, siis kui siiani oli SEATi varustuse ja hinna suhe Volkswageni analoogsete mudelitega nn kaubamärgi võrra odavam, siis uue Ibiza puhul ei ole Pologa enam olulist vahet. Ibiza Select varustus ja Polo Firstline on üsna võrdsed ja ka hind mõlemal juhul on 65hobujõulisel mootoril 149 900 krooni. Mõningad erinevused siiski on: Polo Firstlinel näiteks on tagaistmete seljatugi ühes osas allaklapitav, Ibizal kahes osas. Samas on Polo Firstlinel ka külgmised turvakardinad, mida Ibiza Selectil ei ole jne. Bensiinimootoritega Ibiza tippautoks on 100hobujõuline 1,4 16V Sport, mille hind on 189 990 krooni, diiselmootorite hinnad algavad 179 990 kroonist (ilma turbota 1,9 SDi 64 hj), uued VW otsepritsega turbodiislid maksavad juba alates 205 990 kroonist (100 hj), tippversioon, 130hobujõuline 1,9 TDi Sport maksab juba 239 990 krooni. Automaatkäigukasti esialgu Ibiza mudelivalikus ei ole, see lisandub 1,4-liitrisele mootorile tuleva aasta kevadel. Tagumiste uste lisamine maksab 5990 krooni.
SEAT Ibiza 1,4 16V Sport | |
---|---|
Mootor | 1,4 R4 |
Võimsus, hj | 100 hj |
Pöördemoment | 126/4400 Nm/rpm |
Tippkiirus | 191 km/h |
Kiirendus | 0-100 km/h 11,2 s |
Kütusekulu, l/100 km | |
Linnas | 8,9 |
Maanteel | 5,3 |
Keskmine | 6,6 |
Mõõdud, mm | |
Pikkus | 3953 |
Laius | 1698 |
Kõrgus | 1441 |
Telgede vahe | 2460 |
Hind: | |
Hind alates 189 990 kr | 1,2 12V Select 149 990 kr |
Allikas: AS Topauto |
| |