SEAT Ibiza sai atraktiivse sportliku välimuse
Kool.ee-haridusportaal :: SEAT Ibiza sai atraktiivse sportliku välimuse Ei ole olemas kasutusjuhendit eluks. Õnneks on olemas www.kool.eeSEAT Ibiza sai atraktiivse sportliku välimuse,Koolilaen, energialaen, matuselaen, matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort, laen
SEAT Ibiza sai atraktiivse sportliku välimuse - Postimehe proovisõit
Kallimate väikeautode hulka pürgiva Ibiza kerel pole tänu laserkeevitusele ühtegi keevitusjälge. Värskelt müügile jõudnud SEAT Ibiza on väikeauto, mille luksuslik sisu, atraktiivne välimus ning hästi töötav tehnika teevad sõitmise lausa meeldejäävaks.
SEAT Ibiza sportlik ning agressiivne välimus toob meelde Alfa Romeo. See pole ka ime, sest Alfa Romeode välimuse eest hoolitsenud disainer töötab juba mõnda aega SEATis. Ninaosa kumerad kolmnurksed tuled ning ümar kerejoon rõhutavad aga otseselt auto sportlikkust, et meeldida eelkõige noorematele ostjatele.
Harli Uljas, harli.uljas@postimees.ee
Laserkeevitatud kere
Esmapilgul nähtamatu uuendus on aga auto koostetehnika. Autost ei leia ühtegi keevitusjälge, sest kõik ühendused on tehtud laserkeevituse abil, sõiduki kere on jäigem ning ka roostekindlam. Laserkeevitusega valmib ka Volkswagen Phaeton, eelkõige ongi laserkeevitust kasutatud seni just luksusautode puhul.
Kui Ibizat eelmise mudeliga võrrelda, on teljevahe kasvanud 1,7, pikkus 7,7, kõrgus 1,9 ja laius 5,8 sentimeetrit, pagasiruumis on mahtu juures 17 liitrit. Kasv on nii suur, et Ibiza on oma klassi pikim sõiduk, teljevahe on aga võrreldav samale põhjale valmiva sõsarmudeli Volkswagen Pologa.
Ibiza sisemus meenutab klassi jagu kallimat sõidukit. Veidi häirib, et odavamatel mudelitel ei saa seada istme kõrgust, seda tahaks liigutada allapoole. Praegu varjab suur tahavaatepeegel häirivalt suure osa vaateväljast, mistõttu juba 1,8-meetrise pikkuse puhul tuleb aeg-ajalt peegli alt piiluda. Rooli saab samas ka odavamatel mudelitel seada nii sügavuses kui kõrguses.
Rooli keeramine aeglastel kiirustel on kerge, võimaldades parklas mugavalt oma kohalt välja tagurdada. Kiiresti sõites on keeramine raskem, samas on teeolude muutumine rooli kaudu endiselt tunnetatav.
Kurvilisel teel istub Ibiza seal kui valatud, auto annab selgelt oma kavatsustest teada, rooliga tuleb samuti väga vähe suuna korrigeerimiseks mängida. Vedrustus on mugav ka kehvadel teedel. Müratase on väikeauto kohta madal.
Ka tagumisel real on Ibizas ruumi piisavalt. Põlvedega ei tule vastu esiistet nühkida, seda ka juhul, kui esireas istuja pole soovinudki taga sõitjaga arvestada.
Rõhutamaks Ibiza sportlikkust, ei ole sõidukisse võimalik saada ka odavamaid-nõrgemaid mootoreid, mida võib saada näiteks Polole, tippmootorid on samas võimsamad kui Polole saadavad. Ibiza mootorivalikus on bensiinimootoreist 65-hobujõuline 1,2-liitrine, 75- ja 100-hobujõuline 1,4-liitrine.
Diislitest on aga saadaval turbota 1,9 SDI (64 hj) ning 100- ja 130-hobujõuline 1,9-liitrine turbodiisel.
Srtsakad diislid
Mootoritest kujuneb levinumaks arvatavasti 1,4-liitrine. Etteheiteid pole juallikatele tarvis teha, need viivad vikest autot edasi korraliku dnaamikaga. Loomulikult, suurema tmahuga mootor teeb seda paremini, bensiinimootorid soovivad ksjagu prdeid.
Diiselmootoritest jaksab aga turbota baasjuallikas vikest autot liigutada mdasite vimaldava dnaamikaga, ehkki paigalt sajani kiirendamise aeg nib igavikuna.
Samas on nii sajahobujuline kui ka 130-hobujulised diislid vaat et lausa sportautod, mdasidud kivad srtsakalt ka krgeimat kiku alla vahetamata, ktusekulu on aga lausa olematu - esimese nksu allapoole tegi ktuseseier alles siis, kui 80 kilomeetrit lbitud.
Ibiza hind on tnu uudsele tehnikale ning atraktiivsele vlimusele veidi krgem - Volkswageni mudelipoliitika jrgi kuulub SEAT Audi ja Lamborghiniga samasse gruppi, esindades sportlikku suunda.
Nii algavad Polo hinnad madalamalt, samas maksavad nii Ibiza kui ka Polo 65-hobujulise mootoriga mudel 149 900 krooni. Bensiinimootoriga Ibiza tippmudel maksab 190 000 krooni, diiselmootoriga sidukite hinnad algavad 10 000 krooni madalamalt.
SEAT Ibiza 1,9TDi Stella |
|
---|---|
Mootor |
Bensiinimootor 1896 cm³, 74 kW (100 hj) |
pöördemoment: |
240 Nm 1800 p/min |
Viiekäiguline käigukast, esivedu |
|
Mõõtmed ja mass |
|
Pikkus/laius/kõrgus: |
3953/1698/1441 mm |
Kütusepaagi maht: |
45 l |
Pagasiruumi maht: |
267/665/960 l |
Tühimass: |
1142kg |
Kiirusomadused |
|
Kiirendamine 0-100 km/h: |
10,8 s |
Tippkiirus: |
190 km/h |
Kütusekulu |
|
Linnas: |
6,4 l |
Maanteel: |
4,0 l |
Keskmine: |
4,9 l |
Prooviauto hind: |
209 990 krooni |
Baasmudeli (1,2 Select) hind: |
149 990 krooni |
| |