et et

Seksuaaltervise kool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE. MEHELT MEHELE

Moekool

Autokoolid

Kuhu minna õppima. Õppematerjalid

Kuidas kindlustada lapse materiaalne tulevik



turvakood

Ibizal on eeldused tõusta popiks autoks

Kool.ee-haridusportaal :: Ibizal on eeldused tõusta popiks autoks Ei ole olemas kasutusjuhendit eluks. Õnneks on olemas www.kool.eeIbizal on eeldused tõusta popiks autoks,Koolilaen, energialaen, matuselaen, matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort, laen

Ibizal on eeldused tõusta popiks autoks - Päevalehe proovisõit

  • Auto välimus meeldib nii naistele kui meestele
  • SEAT Ibiza juhitavus on võrreldav suuremate autode omaga
     

Raivo Murde, Raivo.Murde@epl.ee

Uus SEAT Ibiza on paljude naiste arvates kõige efektsema välimusega ning meeste hinnangul parimate sõiduomadustega väikeauto. Auto ehitamisel on kasutatud ka Volkswageni kontserni eliitautode tehnoloogiat.

Ibiza on ehitatud samale autopõhjale, mis Volkswagen Polo ja Škoda Fabia, kuid on viimastest olemuselt jõulisem ning välimuselt sportlikum. Uuest Polost on ta isegi veidi pikem, laiem ja kõrgem, olles sama mõõtu VW Golf II-ga. Autole on välimuse andnud Alfa Romeo endine peadisainer, millest on tingitud ka Ibiza suur sarnasus Itaalia sportsedaaniga. Need on ka peamised põhjused, miks ta naistele meeldib.

Kui seni peeti Volkswagen Polot ja Ford Fiestat parima juhitavusega väikeautodeks, siis nüüd lisandub sinna loetellu ka SEAT Ibiza. Nii mõneski elemendis on ta eelloetletutest isegi üle. Näiteks saab auto elektrohüdrauliline roolivõimendi infot juurde vedrustuselt, et paremini määrata rooli jäikust. Tulemuseks on see, et linnasõidul on rool ülikerge, kuid maanteel jäik nagu sportauto. Selline omadus teeb linnas parkimise ja manööverdamise lihtsaks ning maanteel lubab kurve läbida teistest väikeautodest kiiremini. Kohati tekib tunne, et sõidad klass suurema autoga.

Kiiduväärt on ka käiguvahetus, mis sujub Volkswageni kontserni autodele omaselt kergelt kuid täpselt.

Ibizal on samad jõuallikad mis Polol. Kuna SEAT esindab aga VW kontserni sportlikumat poolt, siis on valikust välja jäetud Polo kõige lahjem, 55 hobujõuga 1,2-liitrine bensiinimootor. Erinevalt emafirma toodangust kroonib Ibiza mudelivalikut ka 100-hobujõuline bensiinimootor ning 130-hobujõuline diiselmootor. Viimased viivad väikest autot vägagi erksalt edasi ning sobivad hästi meestele. Samas pole midagi ette heita ka 64-hobujõulisele baasmootorile, mis kiirendab autot edukalt nii linnas kui maanteekiirusel. Eestis kujuneb tõenäoliselt ostetumaks aga 75 hobujõuline 1,4-liitrine bensiinimootor, mis liigutab Ibizat edasi peaaegu samamoodi nagu klass suurematel ja raskematel autodel 1,6-liitrine bensiinimootor.

Ibiza on ka esimene väikeauto, millel on kasutatud laserkeevitust. Sama tehnoloogiaga valmivad üksnes Volkswageni lipulaev Phaeton ning Audi mudelid. Laserkeevitus tekitab mulje, et auto on valminud ühes tükis, sest silm ei riiva ühtki keevituskohta. Tänu uudsele tehnoloogiale on auto müratase kontrolli all. Mootorimüra tungib salongi vaid autoga kiirendades. Salong on aga sama hea, kui auto välimus ning omadused. Istmed on mugavad ja tagavad hea külgtoe. Nii rooli kõrgus kui ka kaugus on SEATavad. Üksnes baasmudelil häirib, et iste on paigaldatud liialt kõrgele. Kui norida, siis võiks ka armatuurlaud olla valmistatud pehmemast materjalist.

Ruumi on Ibizas väikeauto kohta mõistlikult. Tagaistmel tunnevad ennast hästi kaks inimest, kui aga vaja, saab seal sõita ka kolmekesi. 5990 krooni eest saab juurde tellida ka tagumised uksed.

SEAT Ibiza on enamikust väikeautodest kallim. Hinna ja varustuse poolest on ta aga Volkswagen Pologa väga sarnane. Baasmudel maksab 149 990 krooni, pakkudes näiteks kahte turvapatja ja roolivõimendit. 10 000 krooni kallimal versioonil lisandub aga juba istmesoojendus, ABS-pidurid ja muud mugavused. Lisades veel 4000 krooni tuleb juurde ka kaugjuhitav kesklukk ning esimesed elektriaknad. Tippmudel - 130-hobujõuline 1,9 TDi Sport maksab juba 239 990 krooni. Kevadel lisandub valikusse veel automaatkast, veelgi võimsam Ibiza ning sedaankerega Cordoba.

SEAT Ibiza 1,4 16V Sport

Mootror

Töömaht, cm3:

1390

Silindrite läbimõõt ja kolvikäik, mm:

76,5x75,6

Võimsus, kW (hj):

74 (100)

Pööretel, p/min:

6000

Pöördemoment, Nm:

126

Pööretel, p/min:

4400

Kiirus/kiirendus

Suurim kiirus, km/h:

191

Kiirendus 0-100 km/h, s:

11,2

Kütusekulu

Linnas, l/100 km:

8,9

Maanteel, l/100 km:

5,3

Keskmine, l/100 km:

6,6

Mõõtmed/mahud/massid

Pikkus, mm:

3953

Laius, mm:

1698

Kõrgus, mm:

1441

Teljevahe, mm:

2460

Tühimass, kg:

1049

Koormatud haagise täismass piduritega, kg:

1000

Pagasiruumi maht, l:

267-960

Kütusepaagi maht, l:

45

Rehvid

195/55 R15

Hind

1,4 i 16V (100 hj) Sport, krooni:

189 990

1,2 i 12V (64 hj) Select, krooni:

149 990

 

Plussid

välimus; juhitavus; sõidumugavus; käigukast; salong

Miinused

hind; automaatkasti saab tellida alles kevadel

 

printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 28. 04. 2009. 04:55

Time: 0.0883160 s.