et et

Seksuaaltervise kool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE. MEHELT MEHELE

Moekool

Autokoolid

Kuhu minna õppima. Õppematerjalid

Kuidas kindlustada lapse materiaalne tulevik



turvakood

Ülelaadimine

Kool.ee-haridusportaal :: Ülelaadimine Ei ole olemas kasutusjuhendit eluks. Õnneks on olemas www.kool.eeÜlelaadimine,Koolilaen, energialaen, matuselaen, matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort, laen

Ülelaadimine

Töömahule pole asendajat, aga kompressor on sellele üsna lähedal.

Kompressor (i.k. supercharger, blower, huffer, pump jne) on seade, mis surub kokku mootorisse sisenevat õhku, võimaldades põletada rohkem kütust, mis omakorda suurendab pöördemomenti ja seega ka võimsust.

Surveaste soovitav 7.5-9, oleneb ülelaaderõhust, eelsüütenurgast, temperatuurist, kütusest jne.

Roots-tüüpi kompressor

Kinnitatakse vahekaanele, imeb kütusesegu läbi karburaatorite (või sissepritsega õhukoguri) ja surub selle silindritesse. Leiutatud vendade Roots-ide poolt 19 saj keskel, algse eesmärgiga suunata kaevandustesse värsket õhku. Seega oli tegemist ventilaatoriga, mitte kompressoriga.

Tööpõhimõte: Kaks pikka laba, mille ristlõige on "8"-kujuline pöörlevad, haarates ülalt õhku ja surudes seda alla. Rohkem kui mootor tarbida suudab. Õhk (tegelikult kütusesegu) kuhjub, ja tekib ülerõhk.

Kompressorit käitatakse rihmaga väntvõllilt. Rihmarataste suuruse valikuga saab muuta kompressori pöörlemiskiirust ja seega ka ülelaaderõhku. Underdrive puhul on kompressor on mootorist aeglsem, overdrive- kompressor mootorist kiirem. Oluline on ka kompressori suurus, mida suurem on seda rohkem ülelaaderõhku või aeglasem sama rõhu juures.

Arvestada tuleb, et Roots-kompressor ei ole eriti efektiivne, seda eriti suure rõhu juures, tekitab väga palju soojust, mis omakorda tekitab detonatsiooniohu. Soovitan võimalikult suurt kompressorit võimalikult aeglase pöörlemiskiirusega (underdrive).

6-71 oli algselt mõeldud 6-silindrilistele GMC diislitele, mille 1 silindri maht oli 71 kuuptolli. Kokku siis 6 korda 71, ehk 426 cid, 7 liirit. Hot-rodderid hakkasid seda GMC ("Jimmy") blowerit kasutama u 40-ndate lõpus. Kuna kasutati katse-eksituse meetodit, siis olid mootori purunemised detonatsiooni tõttu sagedased. 60ndatel oli juba teatud töökindlus ja kogemus saavutatud ja alates 80ndatest on need ülipopulaarsed hobujõu-hullude seas.

6-71: väikeplokkidele (muuseas, üks tuttav kasutab 6-71 520cid/8.5L mootoriga, 25% overdrive, hull)
8-71: suurimatele väike-plokkidele ja tava suur-plokkidele. (1 tolli (25.4 mm) võrra pikem kui 6-71)
10-71: tõsistele suurplokkidele. Toll pikem kui 8-71
12-71: võistlus. Toll pikem kui 10-71
14-71: alkoholi ja fuel klassid. Toll pikem kui 12-71

Plussid: Totaalselt stiilne ja klassik. Ükski muu osa ei ütle "hobujõud" nagu kapotiaugust väljapaistev Roots-kompressor. Eriline vilisev hääl. Suur maht. Suur rõhk juba väikestel pööretel. Töökindel.

Miinused: Kehvapoolne efektiivsus. Nõuab auku kapotis (mis on cool).

Misc: Pidurivõimendi vaakumivooliku ots tuleb paigaldada kompressori ja karburaatori vahele. Tänavamootoritele max 10-15 psi (1 baar), alkoholi ja fuel klassides on isegi 40+psi (3+ baari)

Hind:

6-71, 8-71 $2,000+

10-71 $3,000

võistlus 14-71 $10,000

Peamised valmistajad: Weiand, BDS, B&M, SIS

Tsentrifugaal- kompresssor

EFI mootritele (Camaro, Firebird, Corvette, Mustang) ideaalne.

Peamised valmistajad: Vortech, Paxton, ATI

Hind u. $3,000

Allikas: tqhq.ee

 

printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 26. 01. 2011. 07:57

Time: 0.0791180 s.