et et

Tartu Hoiu-laenuühistu finantskool. Rahakool

Seksuaaltervise kool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE. MEHELT MEHELE

Moekool

Autokoolid

Kuhu minna õppima. Õppematerjalid

Kuidas kindlustada lapse materiaalne tulevik



turvakood

Säästa ennast

Kool.ee-haridusportaal :: Säästa ennast Ei ole olemas kasutusjuhendit eluks. Õnneks on olemas www.kool.eeSäästa ennast,Koolilaen, energialaen, matuselaen, matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort, laen

Säästa ennast. Tee ise süüa

Kõige tervislikum on kodus ise süüa teha ning maitsestamiseks kasutada pipart, soola ning looduslikke ürte, milledest paljudel on hoopis tervislik toime. Kodus süüa tehes saab vältida ka säilitusaineid ja transrasvhappeid. Kodutoit on vitamiinirikkam. Te küll kulutate söögi valmistamisele aega, aga samas säilitate tervist. Mõningane ajakulu on parema tervise nimel otstarbekas. Võimalusel tasub kodutoidu valmistamisel eelistada mahedaid koostisosasid.

Mine varem magama

Varem magama minnes paraneb sinu keskendumisvõime ja mälu. Sügav uni parandab ka naha tekstuuri ja üleliigsest UV-kiirgusest tekkinud nahakahjustusi. Krooniline unepuudus see-eest suurendab ülekaalulisusesse, diabeeti, veresoonkonna ja nakkushaigustesse haigestumise riski. Samas vähendad varem magama minnes energiakulu. Lülita välja arvuti, kõik tuled, teler, DVD-mängija ja teised elektrilised seadmed. Maga rahulikult teades, et päästad samal ajal planeeti. : )

Kingi endale üks TV-vaba päev kuus/nädalas

Kui vaatad telerit päevas 2-4 tundi, siis ei erine Sa oluliselt ülejäänud inimestest. Selleks, et telerile kulutatud aega kasutada produktiivsemalt, lülita kord nädalas/kuus teler terveks päevaks välja ning oma elu sisse. Nii ei säästa Sa ainult elektrit, vaid tekitad endale ka vaba aega, mida saad kasutada lähedaste inimestega aja veetmiseks, kokkamiseks, matkamiseks või milleks iganes.

Vajalik on kehaline aktiivsus. Vabal ajal tuleb ka linnaelanikel jalgsi käia. Kasuks tulevad muidugi jalutuskäigud metsas puhkepäevadel.

  • Joo puhast vett, alusta päeva klaasi vee joomisega.
  • Tõuse varakult, ava aknad ja hinga värsket õhku, võimle rõdul või õues.
  • Ära karda lund ja vihma, vaid liigu just siis väljas, et ära kasutada nende energiat.
  • Toitu tervislikult ja jätka tervislikku eluviisi. Just nüüd ava sügavkülmik ja too lagedale suvel karpi pandud marjad, puuviljad jt aiasaadused.
  • Too lauale kõik oma mahlad, keedised ja muud hoidised, et nendega organismi turgutada.
  • Kasuta ära taimed, mida kuivatasid talveks (või osta apteegist). Ravimteesid tuleb just nüüd profülaktikaks juua, aga mitte jätta ootama haigust.
  • Ürita kohe jagu saada kergest külmetusest, et sellest ei areneks raskemat tõbe.
  • Ära haletse ennast, vaid aita oma organismi võitluses haigusega.
  • Hoolitse enda eest, anna organismile normaalne puhkus une näol. Magamatus nõrgestab organismi sedavõrd, et ühest külmetusest võivad tekkida raskelt ravitavad haigused.
  • Püüa endale sisendada, et oled õnnelik inimene. Hoia seda, mis sul on, ja ära kurda selle pärast, mida sul pole. Sul on ainult üks keha, hoolitse tema eest.

 

Allikas: armina.ee

 

printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 24. 06. 2010. 06:44

Time: 0.0370882 s.