Pärnu (16.05) etapi juhend
Kool.ee-haridusportaal :: Pärnu (16.05) etapi juhend Ei ole olemas kasutusjuhendit eluks. Õnneks on olemas www.kool.eePärnu (16.05) etapi juhend,Koolilaen, energialaen, matuselaen, matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort, laen
Pärnu (16.05) etapi juhend
KAITSLIK AUTOJUHT 2010 – Pärnu etapp
VÕISTLUSJUHEND
1. KORRALDAJAD
Eesti Autokoolide Liit, Aide Autokool ja Eesti Autospordi Liit
2. ÜLDANDMED
2.1. Kampaania ja võistlus toimub Pärnus ARK platsil Tallinna mnt 76.
Võistlus on registreeritud Eesti Autospordi Liidu kalendris – EAL reg nr XXX. Võistlusel kehtib kindlustus kolmandate osapooltega juhtuda võiva ees, vastav poliis nr. 7/32616 (Seesam RKAS) asub EAL-i sekretariaadis.
2.2. Ajakava
Võistlus toimub 16. mail
Eelregistreerimine võistlusele algab 28. aprillil
Eelregistreerimine lõpeb 14. mail kell 16.00
16. mai
Võistlejate registreerimine 09.00-09.45
Eelregistreerumine toimub Eesti Autospordi Liidu veebilehel www.autosport.ee
Eelregistreerunud võistlejad peavad kohapeal andma allkirja registreerimislehele. Registreerumata võistlejad peavad täitma kohapeal osavõtuavalduse.
Võistlusraja tutvustamine 09.45-10.00
Teooriatestide algus 10.00
Võistlussõitude algus 10.25
Autasustamise aeg sõltub osalejate arvust. Autasustamine algab 10 minutit pärast tulemuste avaldamist.
3. VÕISTLUSE KORRALDAJAD
Võistluse korraldaja Aide Autokool, LRK Autokool
Lille 4, Pärnu, telefon 44 70 504
4. TINGIMUSED OSALEJALE
4.1. Osalejal peab olema kehtiv, vähemalt esmane või piiratud juhtimisõigusega B-kategooria juhiluba.
4.2. Osaleja ei tohi olla karistatud viimase viie aasta jooksul mootorsõiduki joobeseisundis juhtimise eest ega viimase kolme aasta jooksul liiklusnõuete sellise rikkumise eest, mille eest võidakse ära võtta mootorsõiduki juhtimisõigus.
5. OSALEJATE VANUSEGRUPID
Võistlused toimuvad kolmes vanusegrupis:
A. 16-25 aastased kaasaarvatud piiratud juhtimisõigusega isikud „piimakatega” (sündinud aastatel 1985-1994)
B. 26-54 aastased (sündinud aastatel 1956-1984)
C. 55 aastat ja vanemad (sündinud aastal 1954 või varem)
6. VÕISTLUSE KÄIK
6.1. Teooriatest
Teooriatest koosneb 30-st kaistlikku sõitu/juhtimist sisaldavatest küsimustest. Testi lahendamise aeg on 15 minutit.
Teooriatesti lahendatakse arvuti abil või paberil.
6.2. Sõidutest
Sõidutestil hinnatakse esmalt autojuhi õiget käitumist sõidu alustamisel, istme ja peeglite reguleerimist ning turvavarustuse nõuetekohast kasutamist, manöövrite ajal suunatule kasutamist ning sõidu sujuvust (spetsiaalse kiirenduse ja aeglustuse mõõtjaga Stoptronic). Harjutustest tuleb läbida külgparkimine, edaspidi ja tagurpidi parkimine boksi, läbi kitsa värava sõit, teele "kukkunud" takistusest ülesõit, sõit piki 6 meetrist lauda.
Hinnatakse eelkõige täpsust, sujuvust, auto valdamist ja ettenägemisvõimet.
Sõiduharjutuste kirjeldused ja hindamissüsteem on toodud lisas 1. Sõidutesti võib tulla muudatusi vastavalt võistlust läbiviimise asukoha võimalustest lähtuvalt.
Sõidutestile pääseb iga klassi 20 paremat teooriatesti tegijat. Kui kvalifikatsiooni viimasele kohale pretendeerib mitu võrdse tulemuse saanud võistlejat, pääsevad nad edasi.
Sõidutestil võisteldakse korraldaja autodel.
6.3. Tulemused
Teooriatesti valede vastuste eest ja sõidutesti eksimuste eest antakse võistlejale miinuspunkte. Igal võistlejal on alguses 100 punkti, millest lahutatakse maha miinuspunktid. Paremusjärjestus selgitatakse klasside kaupa.
6.4. Finaalid
Finaalvõistlusele pääseb kõigi eelvoorude klasside viis parimat võistlejat.
7. OSALEJATE ANDMETE JA VASTAVUSE KONTROLL
7.1. Osaleja kinnitab registreerimislehel oma allkirjaga punktis 4.2 esitatud andmete õigsust.
7.2. Enne võistlus tulemuste teatavaks tegemist kontrollib võistluste korraldaja andmete valdaja kaudu osalejate poolt esitatud andmete vastavuse õigsust.
7.3. Andmete õigsust kontrollitakse ka finaalis osalejate kohta.
7.4. Andmete mittevastavuse korral osaleja võistlustulemused tühistatakse.
8. KAMPAANIAST OSALEJATE TUNNUSTAMINE JA PAREMATE AUTASUSTAMINE
Igale kampaaniast osalejale võistlejale antakse vastavad kleepsud, mida osaleja võib paigaldada oma auto esiklaasi paremasse alanurka ja tagaklaasi vasakusse alanurka.
Iga vanusekategooria esimese kolme koha saajale antakse meened vastavalt kohalikele võimalustele. Iga vanusegrupi kolme esimest autasustatakse koolituse kinkekaartidega summas 1500, 1000 ja 500 krooni, mille eest saab selle omanik osaleda EAKL-i liikmeskoolide koolitustel.
9. PROTESTID
Protestid esitatakse võistluse korraldajale vahetult pärast võistlustulemuste teatavaks tegemist. Hiljemalt esitatud protestid võetakse vastu erandkorras, kui nende sisu on vastavalt põhjendatud. Protestide läbivaatamiseks on võistluse juhil aega kuni 15 minutit. Protestide tagasilükkamine peab olema põhjendatud ja edasikaebamisele ei kuulu.
LISA 1 – Sõiduharjutuste kirjeldused ja hindamissüsteem
Avastatud vead |
Trahvipunkte |
Harjutus nr 1 — sõidu alustamiseks ettevalmistamine ja liiklusega liitumine |
|
juhtimisasendi ebaõige reguleerimine või reguleerimata jätmine |
1 |
peatoe kõrguse ebaõige reguleerimine või reguleerimta jätmine |
1 |
turvavöö kinnitamata jätmine |
3 |
turvavöö eelpingutuse tegemata jätmine |
1 |
tahavaatepeeglite reguleerimata jätmine või ebaõige reguleerimine |
2 |
liikluse mittejälgimine enne sõidu alustamist |
2 |
suunatulede mitte sisselülitamine |
2 |
Harjutus nr 2 — parkimiskohta sõitmine edaspidi |
|
auto mis tahes osa läheb üle boksi tähistava ääre |
1 |
auto pikitelg ei ole paralleelne parkimiskohta tähistavate äärtega |
2 |
auto ei paikne parkimiskoha keskel |
2 |
Harjutus nr 3 — parkimiskohta sõitmine tagurpidi |
|
parkimiskohast väljasõitmisel ettenähtud piiridest väljumine |
1 |
auto mis tahes osa läheb üle boksi tähistava ääre |
1 |
auto pikitelg ei ole paralleelne parkimiskohta tähistavate äärtega |
2 |
auto ei paikne parkimiskoha keskel |
3 |
Harjutus nr 4 — sõiduteele kukkunud madalast takistutusest ülesõitmine takistust kahjustamata |
|
takistuse riivamine |
2 |
takistusest ülesõitmine |
3 |
Harjutus nr 5 — kitsa värava läbimine |
|
värava riivamine |
2 |
Harjutus nr 6 — parempoolsete ratastega üle kitsa laua sõitmine |
|
lauast osaliselt möödasõitmine |
1 |
lauast täielikult möödasõitmine |
3 |
Harjutus nr 7 — kõnnitee äärde külgboksi parkimine ja autost lahkumine |
|
auto paiknemine kaugemal kui 0,2 m sõiduteed tähistavast äärest |
2 |
auto parkimine sõiduteed tähistavale äärele |
1 |
auto pikitelg ei ole paralleelne sõiduteed tähistava äärega |
2 |
autost lahkumisel turvameetmete mitterakendamine |
2 |
Võistlusraja ülesehitus võib muutuda, kuid harjutused jäävad samaks.
| |