10-2
Kool.ee-haridusportaal :: 10-2 Ei ole olemas kasutusjuhendit eluks. Õnneks on olemas www.kool.ee10-2,Koolilaen, energialaen, matuselaen, matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort, laen
1)
Lahendus: Ellimineerime süsteemist näiteks muutuja x. Selleks korrutame teise võrrandi pooleld arvuga – 2. Saame:
Muutuja x väärtuse arvutamiseks asendame näiteks teises võrrandis muutuja y tema väärtusega – 2. Saame:
x – 6 . 4 = 0;
x = 24.
Saime arvupaari .
Kontroll:
v1: 2 . 24 – 5 . 4 = 48 – 20 = 28; p1: 28.
Seega esimese võrrandi vasak pool on võrdne parema poolega.
v2: 24 – 6 . 4 = 24 – 24 = 0; p1: 0.
Seega esimese võrrandi vasak pool on võrdne parema poolega.
Vastus:
2)
Lahendus: Ellimineerime süsteemist näiteks muutuja x. Selleks korrutame esimese võrrandi pooled arvuga – 4 ja teise võrrandi pooleld arvuga 3. Saame:
Muutuja x väärtuse arvutamiseks asendame näiteks esimeses võrrandis muutuja y tema väärtusega – 2. Saame:
6x + 7 . (– 2) = – 8;
6x – 14 = – 8;
6x = 6;
x = 1.
Lahendiks saame arvupaari .
Kontroll:
v1: 6 . 1 + 7 . (– 2) = 6 – 14 = – 8; p1: – 8.
Seega esimese võrrandi vasak pool on võrdne parema poolega.
v2: 8 . 1 + 9 . (– 2) = 8 – 18 = – 10; p1: – 10.
Seega esimese võrrandi vasak pool on võrdne parema poolega.
Vastus:
| |