et et

Seksuaaltervise kool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE. MEHELT MEHELE

Moekool

Autokoolid

Kuhu minna õppima. Õppematerjalid

Kuidas kindlustada lapse materiaalne tulevik



turvakood

Alouette III

Kool.ee-haridusportaal :: Alouette III Ei ole olemas kasutusjuhendit eluks. Õnneks on olemas www.kool.eeAlouette III,Koolilaen, energialaen, matuselaen, matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort, laen

Alouette III

Tüüp:

Üldotstarbeline helikopter

Ehitaja:

Aerospatiale

Päritolumaa:

Prantsusmaa

Aasta:

Esmalend 1959

Mõõtmed P/L/K:

12,84 / 11,02 / 3,09

Max. stardimass:

2200 kg

Mootor:

1X 570 hj Turbomeca Artouste IIIB

Max. kiirus:

210 km/h

Lennulagi:

4250 m

Lennukaugus:

540 km

Meeskond:

1 või 2

Relvastus:

Kuulipildujad:
1X 7,62mm AA52
Kahurid:
1X 20mm MG151/20 või
1X 20mm GIAT M621
AGM:
4X AS.11
2X AS.12
Muud:
2X Mk 44 torpeedot

Kasutajamaad:

Vähemalt 38 riiki, enamus arengumaad aafrikas,
l.-ameerikas, aasias

Alouette III (põldlõoke) tootis algselt Sud Aviation, hiljem sai tast Aerospatiale ning praegu on asutuse nimi Eurocopter. Suuremalt jaolt kasutati teda sõjalisel otstarbel, kuigi eksisteerisid ka tsiviilmudelid. Enim tuntud on kopter mäepäästeoperatsioonide ja kohanemise tõttu. Esmalend tehti 1959. aastal ja aasta hiljem võeti ta Prantsuse relvajõududesse. Alouette III on mitmeski sõjalises konfliktis tegevust leidnud, sealhulgas Indo-Pakistani sõjas 1971.

Alouette III on sama tootja Alouette II mantlipärija. Ta on suurem ning rohkema istmete arvuga.

Alouette III'e esimene variant, SE-3160 tegi esmalennu 28. veebruaril 1959. Esimeseks seeriamudeliks sai SA-316A (SE-3120), tootmises oli ta 1969. aastani, mil asendati SA-316B. Sel mudelil oli tugevdatud ülekanne ning suurem kandevõime, kuid mootor jäi sama. Aastal 1968 läks tootmisse SA-319B, sel oli uus mootor - Turbomeca Astazou XIV mis näitas end paremast küljest suurtel kõrgustel ja temperatuuridel, ka oli ta kütusesäästlikum. Nii SA-316B kui SA-319B jäid tootmisse kuni 1980ndate alguseni kui peakoosteliin Prantsusmaal suleti. India aga jätkab nende kopterite tootmist litsentsi alusel Chetak'i nimelistena. Litsentsi alusel toodeti neid veel Rumeenias, Sveitšis ning Hollandis. Prantsusmaa on neid tootnud umbes 1500, India seni üle 300, Rumeenia 200 ning Sveitš 60 tükki.

2004. aasta juunil võeti viimased Alouette III'ed Prantsuse Õhujõudude relvastusest maha, olles kasutuses olnud 32 edukat aastat. Asendajaks saab Eurocopter'i Ec-155 Twin Squirrel. Samal aastal teatas ka Sveitš kavatsusest "põldlõokesed" 2006. aastaks eesliinilt maha võtta ning 2010. aastaks neist täielikult loobuda. Venetsueela tegi seda juba 90ndate lõpul.

Variandid:

SA-316A Esimene seeriamudel.
SA-316B 570 hj Turboméca Artouste IIIB mootoriga, tugevdatud tiivikutega.
SA-319B otsene SA-316B edasiarendus, mootoriks 870 hj Turboméca Astazou XIV, aga võimsust vähendati 660 hj-ni.
SA-316B Indias ja Rumeenias litsentsi alusel toodetud variant
SA-316C mootoriks Turbomeca Artouste IIID turboshaft. Väikesearvuline seeria.
G-Car ja K-Car: Rhodesia Õhujõududele tehtud gunship-variant. G-Car'il oli kaks külgedele kinnitatud Browning kuulipildujat. K-Car aga ühe 20 mm Mauser kahuriga.
IAR-317 Skyfox: Rumeenia gunship'i variant. Ehitati vaid kolm prototüüpi.
Atlas XH-1 Alpha: Kahekohalise ründekopteri projekt. Kogemusi kasutati Rooivalk'i ehitusel.

Pildid õppeotstarbeliseks kasutamiseks. Allikas: Internet
Allikas: mla.110mb.com

Punkte kokku:
0
Hinda
» sulge foto
/5
4
fotosid 

printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 7. 06. 2010. 03:32

Time: 0.1340790 s.