et et

Tartu Hoiu-laenuühistu finantskool. Rahakool

Seksuaaltervise kool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE. MEHELT MEHELE

Moekool

Autokoolid

Kuhu minna õppima. Õppematerjalid

Kuidas kindlustada lapse materiaalne tulevik



turvakood

Menstruatsioonieelsed sümptomid

Kool.ee-haridusportaal :: Menstruatsioonieelsed sümptomid Ei ole olemas kasutusjuhendit eluks. Õnneks on olemas www.kool.eeMenstruatsioonieelsed sümptomid,Koolilaen, energialaen, matuselaen, matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort, laen

Menstruatsioonieelsed sümptomid ja meeleoluhäired

Ei ole ühtegi põhjust, miks peaksime menstruatsioonieelseid sümptomeid (PMS-i) taluma
Tänapäeval räägivad naised tihti millestki, mida on kaua aega peetud müüdiks: premenstruaalsest sündroomist (ingl k Pre-Menstrual Symptoms e PMS). PMS võib mõjutada teie eraelu ja tööd. Kahjuks on veel paljudel inimestel, eriti meestel, jäänud mulje, et PMS on lihtsalt väljamõeldis oma tujukuse õigustamiseks ja nii rohke shokolaadi söömiseks kui võimalik. Tegelikkuses mõjutab PMS valdavat osa sünnitamisealistest naistest. PMSi ole vaja kannatada. Selle kodulehe abil soovime, et jätaksite hüvasti vaikse kannatamisega ja saaksite teada, et menstruatsioonieelsed sümptomid on diagnoositav ja ravitav.

Alustage oma keha päeviku pidamist
Märkige oma sümptomid elektroonilisse päevikusse, eriti need, mis tabavad teid nädal või paar nädalat enne päevade algust. See aitab teil näha oma sümptomite mustrit ja hinnata nende raskusastet. Päevik aitab ka teie arstil õiget diagnoosi panna ja valida vajaduse korral õige raviviis. 

Suhelge
Võite tunda, et peate menstruatsioonieelsete sümptomitega üksi toime tulema, kuid see ei ole nii. Te pole ainus, kes nende sümptomite tõttu kannatab. Varsti saate oma kogemusi teiste naistega jagada ja võite leida mõne uue toimetulekustrateegia. Kui teil on PMSi sümptomite tõttu halb päev, võite peagi avatavas foorumis rääkida oma murest. Samuti võite leida vihjeid menstruatsioonieelsete sümptomitega võitlemiseks.

Arusaamine menstruatsioonieelsetest sümptomitest (PMS)

Mis on menstruatsioonieelsed sümptomid?

Menstruatsioonieelsed sümptomid on seotud teie menstruaaltsükliga ja algab reeglina nädal kuni kaks enne päevade algust. Sümptomid võivad lõppeda enne menstruatsiooni algust või kesta kogu menstruatsiooni aja. Need võivad tekkida kõigil sünnitusealistel naistel ja igaühe kogemus on erinev. Aeg enne menstruatsiooni algust võib olla emotsionaalselt keeruline - võite ennast tunda õnnetu ja tundlikuna, ärrituvana ja masenduses. Kõik need meeleolud võivad esineda ka ühekorraga. Teile tundub, et keha on turses ja teil on ebamugav oma näole ning kehale ilmunud punnide tõttu. Samuti võib tekkida ka tavapärasest suurem isu rämpstoidu ja magusa järele.

Kuigi iga naise menstruatsioonieelsete sümptomite kogemus on individuaalne, on sellega toimetulek kergem, kui nendest sümptomitest rohkem teada. Heaks abiks on päeviku pidamine (valmimisel), kus on kirjas sümptomid ning nende raskusaste. Kui peate nõu oma arstiga, võib ta esitada järgmisi küsimusi.

  • Millised emotsionaalsed ja füüsilised sümptomid teil iga kuu tekivad?
  • Millal tekkisid sümptomid viimase kuu jooksul? Kas need tekkisid üks või kaks nädalat enne päevade algust?
  • Kas sümptomid häirivad teie igapäevaelu ja suhteid?


Hea viis alustamiseks on panna kogu see teave kirja lihtsalt kasutatavasse keha päevikusse. See elektrooniline vahend (valmimisel) aitab teil jälgida emotsionaalseid ja füüsilisi menstruatsioonieelseid sümptomeid ning paremini aru saada oma keha tõusudest ja mõõnadest. Päeviku väljatrükki kasutades saate koos arstiga täpsemalt vaadelda oma sümptomeid ja leida sobivaim raviviis. Kui soovite saada sümptomitest rohkem teada, vaadake järgmisi linke.


Menstruatsioonieelsete sümptomite ravi

Kui tunnete, et teil on menstruatsioonieelsed sümptomid (PMS), siis olete väga heas seltskonnas – 75% rasestumisealisest naistest tunneb samamoodi. Te ei pea PMSiga toime tulemiseks lamama ega end kuuma vee pudeliga kägarasse tõmbama. Elu PMSiga võib teile tunduda nagu võitlus, kus üks käsi on selja taha seotud. On palju asju, mida te saate selle vastu kohe ette võtta.

Kuigi paljud inimesed väidavad siiani, et menstruatsioonieelsed sümptomid on välja mõeldud, leiavad uurijad iga päev uusi meetodeid nende sümptomite raviks naistele, kes nende all kannatavad. Teie arstil on palju ravivõimalusi menstruatsioonieelsete sümptomite leevendamiseks. Et aidata tal panna õige diagnoos ja valida teile sobiv raviviis, saate oma sümptomeid jälgida oma keha päevikus.

Te saate alates elustiili muutustest kuni alternatiivsete ravimeetoditeni enda aitamiseks palju teha – abi saamise võimalusi on palju. Kui soovite selle kohta kõike teada saada, vajutage allolevatele linkidele:


Elu menstruatsioonieelsete sümptomitega

PMS ei pruugi olla teie elu sisu. Vahel tundub, et kõigil peale teie läheb hästi. See ei ole nii. PMS võib olla tõsine probleem, kuid sellele on olemas lahendus. Mõnikord on lahendused teie enda käes. Ükski mure ei ole nii hull, kui temaga tegeleda. Sellepärast registreeruge keha päevikusse ja jälgige oma menstruatsioonieelseid sümptomeid – millal nad tekivad ja kui rasked nad on. Te leiate kordumatu sümptomite mustri ja kõvera ning teate siis, milleks valmis olla. Ka mõned lihtsad elustiili muutused võivad teie sümptomeid leevendada.
Sageli ei ole te ainus, kes PMSi sümptomite all kannatab. Uurige, kuidas hakkama saada suhetes oma pere ja sõpradega. Ja pidage meeles, et te pole üksi. Paljud toetavad teid, aitab ka teiste naiste toetus ja jagatud kogemused.
Et saada rohkem teada elust koos PMSiga, vaadake linke


Vestlus arstiga

Paljude põlvkondade naised on olnud veendunud (või on neile seda rääkinud sõbrad ja naissugulased), et halb enesetunne enne päevade algust on normaalne. Tänapäeva naised ei arva, et nad peaksid ilmtingimata menstruatsioonieelseid sümptomeid kogema. Kui tunnete samamoodi, pidage nõu oma arstiga. Ta soovitab teile ravivõimalusi, mis võivad teie PMSi sümptomeid leevendada.
Mõnikord on menstruatsioonieelseid sümptomeid raskem kindlaks teha kui teisi ilmsemaid seisundeid. Jälgige oma sümptomeid, nende tekkimise aega ja raskusastet keha päeviku abil – see on mugav elektrooniline vahend PMSi sümptomite jälgimiseks. Mõne nädala jooksul saate kindlaks määrata oma sümptomite kordumatu mustri või kõvera. Võtke päeviku väljatrükk arsti vastuvõtule kaasa.
Ka elustiili muutused võivad PMSi sümptomeid leevendada ja samal ajal paraneb teie üldine enesetunne.


Menstruatsioonieelsete sümptomite lood


Rõõmsad laulud


Korduma kippuvad küsimused


Sõnaseletused


Liituge klubiga

  • Olete PMSi kannatamisest tüdinud? Saatke meile oma PMSi lugu ja saate abi teiste kogemusi lugedes.
  • Sissejuhatus keha päeviku pidamisse. Oma keha päevikusse registreerumine
  • Sissejuhatus: kuidas saada hakkama suhetega perekonnas ja sõpradega? Juhend aruteluks Discussion: toimetulek suhetega
  • Sissejuhatus: saage oma arstilt parim. Juhend aruteluks Discussion: Kuidas rääkida oma arstiga PMSist?
  • Soovite PMSi kohta rohkem teada?

 

printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 14. 06. 2010. 06:21

Time: 0.0457630 s.