et et

Seksuaaltervise kool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE. MEHELT MEHELE

Moekool

Autokoolid

Kuhu minna õppima. Õppematerjalid

Kuidas kindlustada lapse materiaalne tulevik



turvakood

Seat Altea Freetrack väärib aplausi

Kool.ee-haridusportaal :: Seat Altea Freetrack väärib aplausi Ei ole olemas kasutusjuhendit eluks. Õnneks on olemas www.kool.eeSeat Altea Freetrack väärib aplausi,Koolilaen, energialaen, matuselaen, matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort, laen

Seat Altea Freetrack väärib aplausi
22.10.2007 15:00
Urmas Vaino, Auto Bild Eesti

Kolmas episood Seat Altealt kannab pealkirja Freetrack. Hispaania autotööstuse esimene crossover sunnib toolile püsti tõusma ja korraldama korraliku aplausi.

Freetrack on elegantne kähkukas. Jooksva aasta kevadel tõmbasid Seati palgatud ilusad tüdrukud Genfi autonäitusel lumivalgelt kontseptautolt saladuskatte ja vihjasid mokaotsast, et ega pikalt pidu tule, varsti anname töösse, kirjutab Auto Bild Eesti.

Andsidki: esimest korda näidati tehaseliinilt tulnud Freetracki kodusel autoprallel juunikuus Barcelonas. Suvel veeres auto Hispaania müügisalongidesse, suur esitlus korraldati hiljuti lõppenud näitusel Frankfurdis.

Seat Altea Freetrack näitab veel kord, kuidas asjad Volkswageni grupis sätitud on. Ühte seltskonda kuuluvate Volkswageni ja Škoda ostjad peavad nn maastikuversioonide ehk siis vastavalt cross- ja scoutvarustuse puhul leppima jõulisema plastvälimusega, Audi ja Seati ostjatele pakutakse allroad- ja Freetrack- varustuses sama hästi kui uut autot, mille alusmaterjaliks on mõni varasem tuttav hinnakirjast.

Välimus

Need, kellele Walter de Silva allkirjaga autod ei meeldi, peavad Freetrackist mööduma, selg ees. Tõsi, mõnel tingimusel siiski ka need, kes mainit disaineri töö heaks kiidavad. Variant Seati esimesest pehmeraja-sõidukist, mille kere on kollane ja seda embav plast must, mõjub hirmutavalt.

Musta kombinatsioon mustaga mõjub igal juhul terviklikumalt ning väike tekkiv joonemüra ei häirigi õieti. Olulisemad lisad välimuses võrreldes Seat Altea XL doonoriga on muidugi impressiivsed: auto kõht on maapinnast 4 cm kõrgemale tõstetud, plastpolster lisab välimusele rammu, sama teevad 17tollised veljed ja tagasõitjaid sihtiv kroomine kaheraudne summutiots.

Sisu

Proovisõidetud Freetrack 4 on hambuni relvastatud. Ja mis eriti mõnus, enamik sellest relvastusest on letihinna sees ning selle loetelu, mida salongis saaks tellitavana autole juurde kruvida, on üsna ahtake. Esimene, mis kohe silma või õigemini selga hakkab, on sportlikum istmevalik kui doonoril. Kui istmed päriselt mitte, siis rool on küll sarnane FR-märgiga autode omaga.

Kesk lage jookseb konsool, kus on kolm laegast ja seitsmetollise monitori klapp. DVD-seade kaasa, RCA-otsaga juhtmed “seina” ja palju lõbusam meeleolu tagapingil. Sarnaselt Altea XL-iga on tagumine istmerida liigutatav ning loomulikult klapitav. Ilmselt piisaks tekkiva tasapinnalise pakiruumi põrandapinnast kahe inimese öiseks majutamiseks.

Salong ise on üsna plastine, saan kiirkorras lugedes lausa üheks eri plastpinda. Enne sõitu tundub seda palju. Tahaks, et pealt 400 000-ne hind tähendaks midagi pehmemat näppude all. See tunne püsib ainult ühe teatud hetkeni.

Mootor

Nüüd jõuame peamisele lähemale. Freetracki sportlikjõulisele välimusele vastab ka mootorite valik: 200 hj 2.0 TFSI ottomootor ning 170 hj 2.0 TDI diiselmootor panid juhi õnnelikult luksuma FR-märgistusega autos ning teevad seda järjekindlalt ka nüüd. Lisaks on veel võimalik valida Freetracki light-versioon, mis tähendab sama ottomootori 140-hobujõulist versiooni. Aga mitte ainult.

Kui kaks esimest mootorit saavad edasiliikumiseks Haldex-süsteemi koordineeritava nelikveo (auto nimele lisandub siis 4 – Freetrack 4), siis lahja peab leppima esisillaveolise variandiga. Kõik kolm mootoriversiooni vahendavad oma jõudu kuuekäigulise manuaalkasti abil. Neid väheseid, kes kauem kannatada jaksavad, premeeritakse võimalusega valida DSG-käigukast.

Sõit

Eesti on kruusateede maa. Ma pole küll statistikast järele vaadanud, aga usutavasti läheb enamik linnamaastureid kaubaks just seetõttu, et meil on vaja üsna sageli sõita teedel, mis alles unistavad asfaldist. Siiani tähendas linnamaasturi ost fakti, et autoostja pidi leppima tunduvalt ebamugavama sõiduga korralikul maanteel.

Enam mitte! Seat Altea Freetrack 4 on suurepärane maanteel. Tüüpilisest linnamaasturi õõtsumisest-kõikumisest ei ole siin lõhnagi. Esmaklassiline, Seatile omane juhitavus – emotsioonid just sellised nagu ootan healt sõiduautolt.

Siis suure tee pealt maha, kruusale ning… Sõiduomadused ei muutu! Auto käitub lahtisel kruusal just sama kindlalt, nagu hetk tagasi asfaldil! Kuule, ütleb ühtäkki mu kõrval istuv naine, ja ma saan aru, et 90 km/h ei ole kurvilisel kruusateel kõige mõistlikum kiirus.

Aga tunnet, et asi hakkaks käest minema, ei teki sadakonna kruusakilomeetri jooksul kordagi. Nelikvedu aitab juhil tunda end roolis vägagi kindlalt, mootori võimsusest piisab, et vedada läbi ka pisut kaheldavates olukordades.

Ilma kahtlusteta – Seat Altea Freetrack 4 on uue, sportliku crossover-klassi esimene ere pääsuke. Kui ma tahan maasturit, siis pole Freetrackist erilist kasu. Aga kas linnamaasturist on? Enamasti, mõne üksiku erandiga, siiski mitte. Ja kui mul on vaja kruusateel korralikult edasi saada, siis miks peaks mu auto välimuse poolest olema naelakast ja petma maasturi tiitliga? Ei tea, on aus vastus.

Seda, et teema on kuum, kinnitab ka Mazda trügimine sellesse kategooriasse. Tegelikult tegi Mazda oma CX-7-ga otsa lahti juba mõnda aega tagasi. Eestisse jõudsid mõlemad autod lihtsalt samal ajal. Milline on Mazda CX-7, saab lugeja teada järgmisest Auto Bild Eesti numbrist.

Numbreid saame aga kõrvutada juba praegu: 58 hj võrra võimsama ottomootoriga, kõige madalama varustustasemega jaapanlane on hispaanlasest 60 000 krooni kallim. Lisavarustuse võrdsustamise kaudu saab 100 000 krooni suuruse hinnavahe kokku mängeldes.

Elagu sportlikud crossoverid! Rada vabaks!

Seat Altea Freetrack 4

Uksi/kohti 5/5
Mootor R4, diisel
Töömaht 1968 cm3
Võimsus 125 kW (170 hj) @ 4200 p/min
Pöördemoment 350 Nm @ 1800 p/min
Käigukast 6-käiguline manuaal
Jõuülekanne nelikvedu
Rehvimõõt 225/45 R 17
Pikkus/laius/kõrgus 4493/1788/1622 mm
Telgede vahe 2576 mm
Pakiruum 532–1604 l
Kütusepaak 55 l
Tühimass/kandevõime 1568/600 kg
Tippkiirus 204 km/h
Aeg 0–100 km/h 8,7 s
Keskmine kütusekulu 6,8 l/100 km
CO2 pääst 179 g/km
Garantii 2 aastat läbisõidu piiranguta
Roostegarantii 12 aastat
Hooldusvälp 15 000 km
Kindlustuskulu aastas 16 680 kr
Hind alates 419 990 kr

Allikas: http://www.postimees.ee/231007/esileht/olulised_teemad/tarbija24/auto/290495.php

printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 23. 10. 2007. 00:45

Time: 0.0638530 s.