et et

Seksuaaltervise kool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE. MEHELT MEHELE

Moekool

Autokoolid

Kuhu minna õppima. Õppematerjalid

Kuidas kindlustada lapse materiaalne tulevik



turvakood

Proovisõidud

Kool.ee-haridusportaal :: Proovisõidud Ei ole olemas kasutusjuhendit eluks. Õnneks on olemas www.kool.eeProovisõidud,Koolilaen, energialaen, matuselaen, matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort, laen

SEAT Alhambra: [ Üldinfo ] [ Tehnilised andmed ] [ Hinnakiri ] [ Varustus ] [ Värvivalik ] [ Galerii ]
[ Proovisõidud ]

Sharani kaksikvennad muutsid ilmet

Alhambra - Äripäeva proovisõit
Tõnu Tramm/Äripäev, tonu.tramm@aripaev.ee

Seni üsna ühte nägu olnud kolmeliikmeline nn "Sharalaxy" perekond on pärast mudeliuuendusi muutunud märksa eriilmelisemaks.

Portugalis ühes ja samas tehases toodetava autodekolmiku Volkswagen Sharani, SEAT Alhambra ja Ford Galaxy on rahvasuu ristinud Sharalaxy perekonnaks. Pere kolmest vennast on Eestimaa teedel kahtlemata kõige kuulsam VW Saharan. Siiani olid kõik kolm ka välimuselt äravahetamiseni sarnased ja nii mõnigi liikleja ei suutnud aru saada, miks VW Sharanile on Fordi või SEATi logo külge riputatud.

Pärast seda, kui Sharan möödunud aastal oma välimust lihvis, tegid uuenduskuuri läbi ka Alhambra ja Galaxy. Ja sedapuhku igaüks juba isesuunas, Ford kõige rohkem, Alhambra ja Sharan pisut vähem. Viimased erinevad teineteisest nüüd peamiselt esimese iluvõre poolest ning tagumine punane paneel ei ulatu Alhambral servast servani, nagu Sharanil. Muud olulist erinevust ei ole ning see on ka arusaadav, sest tegemist ikkagi ühe ja sama kontserni autodega. Galaxy on aga nüüdsest ehtne Ford. Esituled ja iluvõre on äravahetamiseni sarnased Ford Mondeoga ning tagatuled on sootuks teise kujuga kui SEATil ja Volkswagenil.

Mis puutub auto sisemustesse, siis siin on nad kõik kolm kui ühe vitsaga löödud. Ehkki, ka siin üritas Ford tähelepanu äratada ning paigutas armatuurpaneeli keskelt väljaulatuva seieritega kella. Muus osas eristab kolme venda aga vaid rooliratas ning isegi uksekäepideme must kattematerjal hakkab kõigil kolmel juba pärast mõne tuhande kilomeetri läbimist ühtmoodi narmendama. Üht-teist on seega Sharalaxy vabrikul veel kõrva taha panna.

VW Saharan jõudis Eestisse müügile juba 2000. aasta lõpus, Alhambra ja Galaxy aga peaaegu aasta hiljem, ehk alles üsna hiljuti. Eestis müüdavate mudelite valik on neil kahel üsna erinev: Alhambra on saadaval kas pumppihustitega 1,9 liitrise turbodiiselmootoriga või Leon Cupralt tuttava 2,8-liitrise V6 bensiinimootoriga. Kui viimasele lisada veel ülirikkalik varustustase, siis võib viimast julgelt SEATi lipulaevaks nimetada. Tulevikus mootorivalik ka laieneb. Tulemas on 2,0 ja 1,8 liitrised bensiinimootorid, kõik Volkswagenitelt-Audidelt juba vanad tuttavad. Fordi mootorivalik on pisut rikkalikum. Nimelt on lisaks nimetatud kahele mootorile hetkel saadaval ka 2,0 ja 2,3-liitrised bensiinimootorid. Esimesel hobujõude 115, teisel 145.

Proovisõidul nii Alhambra kui Galaxyga ei ole autode põhiolemuses ja juhikuulekuses mõistagi mingeid erinevusi. Mõlemad autod on varustatud tiptronic automaatkäigukastiga, kuid vahe seisneb mootorites. Alhambral on kapoti all 2,8-liitrine V6 ja Galaxyl 2,3-liitrine ning neljasilindriline ridamootor. Mõistagi ei saa neid üks-ühele võrrelda, sest Alhambral jagub võimsust tervelt 204 hj jagu, Galaxyl tervelt 59 hj võrra vähem, ehk siis 145 hj. Küll aga saab üsna ruttu selgeks, et aeg on teinud oma töö. Tootmisest maha läinud Scorpiolt pärit 2,3-liitrine Fordi mootor moodsa tiptronic automaatkäigukastiga küll kohe kuidagi kokku ei taha sobida. Võimsust ja momenti peaks kirjade järgi justkui olema, kuid kiirendades üle 2 liitri küll kapoti alla ei pakuks. Möödasõidule minnes tuleb pikalt kiirust koguda ja ega käigukasti neljandas astmes see niisama lihtsalt õnnestugi. Ikka tuleb käik alla kolmandasse astmesse lülida või gaasipedaal tuimalt põhja suruda. Ja ka siis on tunne, nagu oleks keegi end salaja sleppi haakinud. Samas on see mootor pea sama janune kui 2,8-liitrine V6. Seega, kui nüüd lähtuda sõidunaudingu ja kilomeetrihinna suhtest, siis on Volkswagen grupi V6 terve peajagu Fordi vananenud jõuallikast üle. Samas on 2,3-liitrine Ford ka oluliselt odavam (alates 378 900 kroonist) ja ega head asja odavalt saagi. Pealegi on ka Galaxy valikus seesama V6 täiesti olemas ja mis seal salata, selle autoga kiirendamine paneb foori taga juba nii mõnegi rullnoka suu ammuli järele vahtima.

Kui Galaxy ja Alhambra hinnakirju võrrelda, siis siin kehtib rusikareegel: mida kõvem kaubamärk, seda kõvem hind. Ehk siis SEATi hind pügala võrra madalam kui Fordil. Fordi 2,8 V6 on saadaval vaid tippversioonina, ehk Ghia varustuses ning maksab alates 478 900 kroonist. SEATi tippmudeli Signo varustus on Fordi omast isegi pisut rikkalikum (püsikiiruse hoidik, tuuleklaasi soojendus jms), kuid hind algab alates 420 000 kroonist, ulatudes automaatkäigukastiga variandi puhul kuni 440 000 kroonini. Lisaks saab sama mootoriga Alhambrat ka nelikveolisena ja võta mis pidi tahad, üle 460 000 krooni tema baashind ikkagi ei lähe.

Mis puudutab auto kui sellise alghinda, ehk kõige odavamat mudelit, siis Alhambra puhul on see 1,9 TDI Stella, mille hind algab 360 000 kroonist. Fordi stardiautoks on Galaxy 2,0 Ambiente, alghinnaga 338 900 krooni. Seega saab Galaxy kätte märksa odavamalt, kui aga nende mudelite baasvarustuse nimekirja süveneda, kaldub kaalukauss ikkagi Alhambra kasuks. Kui siia tuua võrdlus ka kolmanda venna VW Sharaniga, siis tegelikkuses on hoopis tema see, kes saab ainsana oma alghinda presenteerida alla 300 000 piiri - VW Sharan 2,0 Firstline maksab 299 900 krooni. Kuid sama jutt siingi: kui võrrelda varustuse ja hinna suhet, jääb temagi Alhambrale alla.

 

SEAT Alhambra 2,8 V6 Signo Tiptronic

Ford Galaxy 2,3 Ghia Tiptronic

Mootor

2,8 V6

2,3 R4

Võimsus, hj

204

145

Pöördemoment

265/3400 Nm/rpm

203/2500 Nm/rpm

Tippkiirus

212 km/h

192 km/h

Kiirendus

0-100 km/h 11,6 s

0-100 km/h 13,7 s

Kütusekulu, l/100 km

Linnas

16,4

15,1

Maanteel

8,8

8,6

Keskmine

11,6

11,0

Hind alates

439 990.-

378 900.-

Allikas: AS Info Auto, Ford MC, AS Topauto

Ford Galaxy
+ Omanäolisem ja trendikam
Laiema mootorivalikuga
Madalam alghind
- Hinna ja varustuse suhe kallim
2,3-liitrine mootor aegunud

SEAT Alhambra
+ Soodsam hinna ja varustuse suhe
nelikveo võimalus
- väiksem mudelivalik
kõrgem alghind

 

printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 6. 08. 2012. 09:35

Time: 0.0947020 s.