et et

Seksuaaltervise kool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE. MEHELT MEHELE

Moekool

Autokoolid

Kuhu minna õppima. Õppematerjalid

Kuidas kindlustada lapse materiaalne tulevik



turvakood

Leo Karseni - pääsemine

Kool.ee-haridusportaal :: Leo Karseni - pääsemine Ei ole olemas kasutusjuhendit eluks. Õnneks on olemas www.kool.eeLeo Karseni - pääsemine,Koolilaen, energialaen, matuselaen, matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort, laen

30 oktoobril 1944 hukkus põgenikelaev Bremerhaven. Laeval olnud 3171 inimesest suudeti päästa 2795.

Leo Karsen-Karassev pääses koos õega vaid õnnekombel

29. oktoobril 1944 kell 17.30 väljus Windavi (Venspilsi) sadamast sanitaarlaev Bremerhaven. Laeval oli 1200 lamavat ja 315 kergemalt haavatut sõjaväelast, 680 tsiviilpõgenikku, 511 organisatsjooni Todt meest, 200 SS- ja156 muude väeosade sõdurit. Peale nende oli laevas veel 42 sanitari, 22 õhutõrjekahurite- ja 45 laevameeskonna liiget. Laeva kapteniks oli sakslane Grass. Bremerhaveni saatelaevadeks merel olid miinitraalerid M-155 ja M-435. Reisi sihiks oli Gotenhaveni sadam. Laev liikumiskiirus oli umbes 13 sõlme.

Esimene öö möödus rahulikult. 30 oktoobri hommikul kell 09:30 lendasid aga laeva suunas viis venelaste lennukit, mis ründasid Bremerhavenit ja selle saatelaevu, tulistades pardarelvadest ja heites alla pomme. Laeva õhutõrjekahurid avasid ründajate pihta tõkketule, kuid kaks pommi tabasid laeva ahtrit, tekitades seal üsna suuri vigastusi. Üks lennukipomm tabas õhutõrjesuurtükkide laskemoonavaru, mille tagajärjel need lõhkesid, süüdates põlema ümberringi olnud laeva puuosad.

Seitse minutit hiljem järgnes teine venelaste lennukite rünnak. Laev põles ja saatelaevad saatsid kell 09:40 välja appikutse (SOS). Laeva meeskond võitles kapteni juhtimisel tulega. Kõik laeva puuosad olid leekides ja tuli liikus kiiresti edasi laeva ruumidesse. Kajutites süttisid seinad ja koides olnud õlgmadratsid.

Läbi tule ja suitsu püüdsid haavatud ja põgenikud laeva tekile pääseda, et minna laeva vööri, kuhu tuli polnud veel jõudnud. Kell 11:00 saabus esimene teade, et päästelaevad on teel põleva Bremerhaveni juurde. Seni polnud kellelgi olnud võimalust laevalt lahkuda. Kõik 3171 inimest olid põlevas laevas ja see oli tugevasti ühele küljele vajunud ja tuleleegid neelasid juba laeva parrast.

Kell 12:30 jõudsid esimesed päästelaevad kohale ja kohe alustati päästetöid.Suure kiiruga lahkusidinimesed laevalt, kuid nende abistamine läks iga hetkega aina raskemaks, sest kardeti,et laustuli võib ka päästelaevad süüdata.

Kell 18-ks toodi alt laevast välja viimased haavatud ja sinna tulevangi jäänud inimesed. Pool tundi hiljem olid viimased põleva laeva pardal olnud tsiviilpõgenikud ja sõjaväelased päästelaevade poolt päästetud. Seejärel andis kapten Grass meeskonnalekäsu laevalt lahkuda, jäädes ise viimaseks lahkujaks. Oli ka viimane aeg, sest päästelaevu ähvardas põlema süttimise oht.

Alles järgmisel, 31. oktoobrihommikul kell 07:30 vajus põlev Bremerhaven igaveseks merepõhja. 3171 laeval olnuist suudeti päästa 2795 inimest. 410 päästetut, kelle hulgas oli 43 haavatut, 70 sõjaväelast ja 288 tsiviilpõgenikku (põhiliselt Sõrve elanikud) võttis enda peale ja viis Gotehafeni sadamasse kaubalaev Ostsee.

printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 23. 08. 2007. 11:24

Time: 0.0542638 s.