et et

Seksuaaltervise kool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE. MEHELT MEHELE

Moekool

Autokoolid

Kuhu minna õppima. Õppematerjalid

Kuidas kindlustada lapse materiaalne tulevik



turvakood

Diisliga rakett Seatilt

Kool.ee-haridusportaal :: Diisliga rakett Seatilt Ei ole olemas kasutusjuhendit eluks. Õnneks on olemas www.kool.eeDiisliga rakett Seatilt,Koolilaen, energialaen, matuselaen, matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort, laen

Diisliga rakett Seatilt

Nüüd on ta lõpuks siin! Seat Toledo 1,9 TDI, kõik kolm tähte punased. See tähendab, et 1.9liitrise otsepritsega turbodiisli võimsus on 150 hobujõudu.

Üle tüki aja oli mul proovisõiduautot tagastades tõeliselt kahju. Oleks tahtnud sellega igavesti kulgeda. Võimas diisel lubab sõita täpselt nii, nagu hetkeolud nõuavad. Ühtlaselt 90ga? Palun väga, liikumine on vaikne ja sujuv, paagitäiega võib vabalt läbida 1000 kilomeetrit. Möödasõit? Milles küsimus – vajuta gaasi ja auto lausa hüppab edasi. Kiire möödasõit? Sama, ainult enne võib käigu või kaks alla vahetada. Äkiline start foori alt? Pole probleeme, ole ainult mees ja vaheta kiiresti käike.

Ehk lühidalt – 150jõuline TDI on peaaegu kõikvõimas. Kui mingeid puudusi otsida, siis madalatel pööretel on tõmme nõrgavõitu. Proovisin teise käiguga paigalt võtta, aga esimesel katsel suri masin välja – olin liialt vähe gaasi andnud.

Vaatamata jõuallika silmapaistvatele omadustele ei ole siiski tegemist väga sportliku sõidukiga. Jah vedrustus on pisut jäigem, auto madalamaks lastud ning rehvid-rattad suuremad. Ent sõidumugavus on säilinud – asfaldil on masin parajalt jäik, kruusal parajalt pehme.

Sarnaselt 150hobujõulise diisliga Volkswagenitele kasutatakse ka Toledol kuuekäigulist käigukasti. Mis on tegelikult mõttetu. Nii jõulise mootori puhul poleks tegelikult vaja rohkem kui vahest kolme käiku. Muidugi, sagedased käiguvahetused lubavad vähendada kütusekulu ja tõsta tippkiirust. Ent esimene käik on nii lühike ja mootor kogub pöördeid nii kiiresti, et juht peab käiguvahetusel olema väga väle. Ja kahjuks pole käigukast just kõige sportlikum.

Veojõukontroll (TCS) on TDI Spordil põhivarustuses ja õige kah. Muidu kuluksid esirehvid lihtsalt alt ära. Asfaldil kiirendades laseb TCS siiski pisut kummi vilistada veel teisel käigulgi. Kruusateel aga paneb järsk gaasivajutus rattad puksima isegi neljandal käigul.

Muus osas on powerdiesel-Toledo oma liigikaaslastega üsna sarnane. Ei mingeid ulmelisi spoilereid. Seesama lihtne, kuid kvaliteetne siseviimistlus, mõnusad sportistmed, korralik stereo (lõpuks ometi CD-mängijaga). Ruumikas kabiin, hiigelsuur pakiruum, aga kitsuke luuk. Ja suhteliselt mõistlik hind – sellise raketi eest.

Toledo tippmudelid 

 
Mootor (cm3/silindrivalem)

1896/R4

2324/V5

Võimsus/moment (hj/Nm)

150/320

170/225

Tippkiirus (km/h)

215

225

Aeg 0-100 km/h (s)

8,9

8,6

Keskmine kütusekulu (l/100km)

5,3 D

8,8 B

Tühimass (kg)

1312

1403

Hind alates (kr)

289 990

299 990

TDI – mõned tähed valged, mõned punased. Mida see tähendab?

Võimsus 90 hobujõudu: vana Ibiza, Cordoba, Leon, Toledo, Alhambra*
100 hobujõudu: uus Ibiza*
110 hobujõudu: vana Ibiza, Cordoba*, Leon, Toledo
115 hobujõudu: Alhambra
130 hobujõudu: uus Ibiza*
150 hobujõudu: Leon, Toledo
printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 5. 08. 2006. 01:13

Time: 0.0412459 s.