et et

Seksuaaltervise kool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE. MEHELT MEHELE

Moekool

Autokoolid

Kuhu minna õppima. Õppematerjalid

Kuidas kindlustada lapse materiaalne tulevik



turvakood

GDI-mootor

Kool.ee-haridusportaal :: GDI-mootor Ei ole olemas kasutusjuhendit eluks. Õnneks on olemas www.kool.eeGDI-mootor,Koolilaen, energialaen, matuselaen, matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort, laen

GDI-mootor

Esimese töötava bensiinimootori konstrueeris Nikolaus Otto üle saja aasta tagasi.Sellest ajast alates on insenerid püüdnud mootori omadusi üha rohkem parandada. Unistuseks on juba kaua olnud selline mootor,milles oleksid ühendatud bensiinimootori võimsus ja diiselmootori ökonoomsus. GDI (Gasoline Direct Injection) on selline mootor. Esmakordselt tõi selle autoomanikeni Mitsubishi Motors Corporation.

GDI-mootoris toimub kütuse pihustamine otse silindrisse,vertikaalse sisselaskekanali kaudu juhitakse põlemiskambrisse aga puhas õhk.

GDI-mootor töötab vastavalt vajadusele kahel erineval rezhiimil. Tavalisel linna- või maanteesõidul töötab GDI-mootor ökonoomselt lahja seguga (1:25 – 1:55)– see tagab diiselmootoriga võrreldava madala kütusekulu (kollane ala diagrammil). Sellisel töörezhiimil pihustatakse kütus silindrisse survetakti lõpus. Vajadusel (kõrgematel pööretel) läheb mootor üle võimsusrezhiimile. Võimsusrezhiimis (diagrammi sinine ala) töötamisel toimub kütuse pihustamine silindrisse sisselasketakti ajal.Otse silindrisse pihustatava kütuse aurustumine jahutab põlemiskambrit ,mis kindlustab parema täituvuse ja seega suurema võimsuse ning pöördemomendi.



Traditsioonilise mootoriga võrreldes on GDI-mootori heitgaasides vähem lämmastikoksiide NOX ja süsinikdioksiidi CO2. GDI-mootor võimaldab säästa kütust ja keskkonda, pakkudes samaaegselt paremaid võimsusomadusi. Mitsubishi Motors Corporationi eesmärgiks on varustada tulevikus kõik Mitsubishi sõiduautod GDI-mootoriga.
printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 21. 04. 2005. 10:18

Time: 0.1011710 s.