et et

Seksuaaltervise kool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE. MEHELT MEHELE

Moekool

Autokoolid

Kuhu minna õppima. Õppematerjalid

Kuidas kindlustada lapse materiaalne tulevik



turvakood

i30

Kool.ee-haridusportaal :: i30 Ei ole olemas kasutusjuhendit eluks. Õnneks on olemas www.kool.eei30,Koolilaen, energialaen, matuselaen, matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort, laen

i30 UUS!: [ Tehnilised andmed ] [ Varustus ] [ Galerii ] [ Värvivalik ] [ Hind ] [ Testijate arvamused ]

Uue põlvkonna i30

Uue põlvkonna i30 esindab Hyundai uut voolujoonelist ja plastilist vormikeelt, mis kasutab julgeid hoogsaid jooni, ammutades inspiratsiooni loodusest ja modernsest arhitektuurist. Kvaliteetmaterjalid ja hoolikalt viimistletud detailid annavad salongile väljapeetult stiilse ilme. i30 jätab endast juba esmapilgul kustumatu mulje.

Disain

Uue põlvkonna i30 välimust iseloomustab karmatu hoiak, sportlik enesekindlus ja dünaamiline tasakaal. i30 autonina on saanud teiste Hyundai mudelitega sarnased näojooned, mille kõige iseloomulikumaks elemendiks on kuusnurkne esivõre koos horisontaalse kroomliistuga.

Uue põlvkonna Hyundai i30 on välja töötatud, kujundatud ja valmistatud Euroopas. Uus mudel esindab oma klassi piire ja autojuhtide ootusi ületavat Hyundai kõrgkvaliteeti. See on samavõrra stiilne nii seest kui väljast. Jõulised jooned, muljetavaldav välimus ja rikkalik varustus teevad uuest Hyundai i30-mudelist auto, mis on kaugel harilikust.

Mugavus

Hyundai i30 tunneb end ühtviisi koduselt nii suurtel kiirteedel, käänulistel kruusateedel kui ka tihedas linnaliikluses. Selle suurepärane dünaamika ja sujuv kiirendus pakuvad puhast sõidurõõmu kõikjal. i30 hoolikalt välja töötatud veermik reageerib suurepäraselt järskudele käänakutele ja laugetele kurvidele. Autojuht saab juhtimisega hakkama mängleva kergusega, kaotamata hetkekski kontrolli auto liikumise üle. Kindla sõidu eest kannavad hoolt elektrooniline stabiilsuskontrolli süsteem (ESC) koos sõidustabiilsuse juhtsüsteemiga (VSM).

Erinevates sõiduoludes läheb vaja auto erinevat reageerimisvõimet. Seepärast on uue Hyundai i30 roolivõimendit täiendatud ümberseadistatava Flex Steer-roolimissüsteemiga. Süsteem teeb roolimise kergemaks või raskemaks ja muudab auto reageerimist. Normaalrežiim sobib linnasõiduks ja väikestel maanteedel liikumiseks, sportrežiim pikkadeks sõitudeks suurtel kiirustel ja Comfort-režiim parkimise hõlbustamiseks. Juht saab teha oma valiku vastavalt enda isiklikele eelistustele ja hetke sõidutingimustele. See tagab parima kontrolli auto üle igas olukorras ning lihtsustab juhtimist.

Mugav sõiduasend, meeldiv miljöö, kauni kujundusega salong ja eesrindlik tehnoloogia loovad harmoonilise sõidukeskkonna.

i30 juhikoht on mugav ja mõnus. Kõik juhtseadmed on paigutatud ergonoomiliselt otse sõrme- ja käeulatusse. Kogu vajalik teave on näidikuploki DOT LCD-ekraanilt nähtav vaid ühe kiire pilguga.

Tänu hästi läbi mõeldud ruumilahendusele on Hyundai i30 salongis rohkelt pea-, õla- ja jalaruumi igaühele. Reisimismugavust on parandatud ka eelkäijast tõhusama heliisolatsiooniga. Salongi müra- ja vibratsioonitaset on vähendatud mitmete leidlike uuendustega, mille hulka kuuluvad muu hulgas uued mootorikinnitused, uste topelttihendid ning tugevdatud keevisühendused.

Reguleeritavad esiistmed on varustatud istmesoojendusega. Kliimaseade hoolitseb meeldiva sõidukeskkonna eest. Meelelahutust pakuvad põhivarustusse kuuluv raadio ja MP3 CD-mängija ning iPodiga ühilduv AUX/USB-pesa välistele kaasaskantavatele muusikaseadmetele.

Salongi värvivalikusse kuuluvad must ja beež. Must loob muljetavaldavalt stiilse miljöö, hele beež teeb aga ruumi valgemaks ja avaramaks.

Võrreldes eelkäijaga on tuntavalt suurenenud auto eesmine ja tagumine rööbe. Tänu sellele on paranenud teelpüsivus, samuti juhitavus ja suunastabiilsus.

Uue mudeli sees on õnnestunud ruumi juurde teha tänu esiklaasile, mida nihutati 26 mm ette- ja 10 mm allapoole. Nii on esiklaasi kalle endisest voolujoonelisem ja tulemuseks on väiksem õhutakistus, mille koefitsent on nüüd kõigest 0,3. Tagaistujate mugavust suurendab endisest madalam põranda kesktunnel.

 

Pikkus

+20 mm

4300 mm

Laius

+5 mm

1780 mm

Kõrgus

-10 mm

1470 mm

Kliirens

-10 mm

  140 mm

Teljevahe

+/-

2650 mm

Rööbe (ees/taga)

+17 mm / +32 mm

1563 mm / 1571 mm

Pakiruum

+38 l / +66 l

378 l / 1316 l

Kui tagaistme seljatugi on püstises tavaasendis, on i30-s 378 liitrit pakiruumi. Pakiruumis on olemas mh 12 V voolupistik, pagasikate, pagasi kinnitusaasad ja täiendav panipaik põranda all. Tasane põhi lihtsustab pagasi paigutamist ja lisab erinevaid transportimisvõimalusi.

Kui suhtes 60:40 jaotatud tagaiste kokku klapitakse, tekib pagasi jaoks ruumi tervelt 1316 liitrit. Tänu tasasele põhjale käib asjade peale- ja mahalaadimine väga lihtsalt.

Transpordimahu suurendamiseks saab kasutada ka auto katust, kuhu võib laadida kuni 80-kilose lisakoorma.

Mootorid

Mootorivalikusse kuulub neli erinevat jõuallikat, mille paariliseks on kas 6-käiguline automaat- või käsikäigukast. Kõigil neljal i30 mootoril jagub võimsust ja pöördemomenti nii linnatänavatele kui maanteedele, lisaplussiks on madal heitmetase.

Uue i30 väljatöötamisel oli üheks eesmärgiks teha see võimalikult säästlikuks. 1,6-liitrise Blue DriveTM-diiselmootori CO2-heitmetase on langenud 97 grammini kilomeetri kohta, tegemata seejuures järeleandmisi võimsuse või kiirenduse arvelt. Suurepäraste kütusekulu näitajatega kuulub uus i30 oma klassi tippu.

Bensiinimootorid

i30 jõuallikate valikusse kuulub kaks bensiinimootorit. Ökonoomsel 1,4-liitrisel mootoril on võimsust 73 kW (100 hj), uuel 1,6-liitrisel GDI-mootoril aga 99 kW (135 hj). See uue põlvkonna Gamma GDI-bensiinimootor on varustatud eesrindliku kütuse otsesissepritse süsteemiga, mis aitab tõsta võimsust ja pöödemomenti, samas vähendada kütusekulu ja kahjulikke heitmeid. Mõlemad mootorid on valmistatud üleni alumiiniumist ning neil on vastupidavust lisav ja müra vähendav redelraamil konstruktsioon.

Diiselmootorid

Diiselmootoreid on uue i30 jaoks valikus kaks: 1,4-liitrine, millel on võimsust 66 kW (99 hj), ja uus 1,6-liitrine, võimsusega 94 kW (128 hj). Ka täisalumiiniumist diiselmootorid on vastupidavust suurendava ja müra vähendava redelraamil konstruktsiooniga, lisaks kuulub nende juurde kahjulikku keskkonnamõju vähendav kübemefilter.

Hyundai põhjaliku arendustöö tulemusel sündinud Blue DriveTM-tehnoloogiad vähendavad märgatavalt käsikäigukastiga autode kütusekulu. Blue DriveTM-mudelites aitavad kütust kokku hoida madala veeretakistusega rehvid ning ISG-süsteem (Integrated Stop and Go), mis seiskab auto peatumisel automaatselt mootori, et vähendada mootori asjatut tööd tühikäigul.

Turvalisus

Iga i30 detail on loodud vastu pidama. Ülitugev teras, mis on läbinud kõige rangemad katsed, on pärit Hyundai oma tehase sulatusahjudest. Nii on kindel, et see vastab kõrgetele kvaliteedinõuetele ning auto saab sõitjate kaitsmiseks võimalikult tugeva karkassi. Samuti võimaldavad uudsed tootmistehnoloogiad vähendada auto kaalu ja seeläbi ka kütusekulu.

Nagu kõikide Hyundai autode puhul, on ka uue i30 väljatöötamise lähtepunktiks olnud igakülgne sõiduohutus. Salongis viibivaid reisijaid kaitseb kuus turvapatja (Comfort-mudelis lisaks veel juhi põlvede turvapadi).

Võimaliku kokkupõrke korral pakuvad kaitset ja vähendavad raskete kehavigastuste riski eesmised ja külgturvapadjad ees ning turvakardinad nii ees kui taga. Vajaduse korral saab eesmise kaassõitja turvapadja välja lülitada.

i30 põhivarustusse kuuluvad projektoritüüpi esituled ja LED-päevatuled. Olles i30 näoilme stiilseks kujunduselemendiks, suurendavad LED-päevatuled sõiduohutust liiklemisel päevavalguses.

Comfort-mudeli kurvituled teevad sõidu turvalisemaks pööretel ja kurvides. Rooli keeramisel suunatakse pöörde poole hele valgusvihk, mis parandab nähtavust ja sõiduohutust.

Lisavarustusena on Comfort-mudelile saadaval ka automaatselt vasakule-paremale ja üles-alla suunatavad adaptiivsed ksenoonesituled ja esilaternate pesurid. Ksenoontuled tekitavad tavatuledest märgatavalt heledama ja kaugemale ulatuva valgusvihu, pimestamata seejuures häirivalt vastutulijaid. Tulede värvitoon sarnaneb päevavalgusele, milles punane ja roheline on paremini nähtavad.

 

printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 7. 12. 2012. 10:47

Time: 0.0374949 s.