et et

Seksuaaltervise kool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE. MEHELT MEHELE

Moekool

Autokoolid

Kuhu minna õppima. Õppematerjalid

Kuidas kindlustada lapse materiaalne tulevik



turvakood

PAH-1 / BO 105

Kool.ee-haridusportaal :: PAH-1 / BO 105 Ei ole olemas kasutusjuhendit eluks. Õnneks on olemas www.kool.eePAH-1 / BO 105,Koolilaen, energialaen, matuselaen, matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort, laen

PAH-1 / BO 105

Tüüp:

Kerge üldotstarbeline helikopter

Ehitaja:

Eurocopter

Päritolumaa:

Saksamaa

Aasta:

Esmalend 1967

Mõõtmed P/L/K:

11,9 (8,6) / 9,8 / 3,0

Max. stardimass:

2500 kg

Mootor:

2X 420 hj Allison
250-C-20B

Max. kiirus:

270 km/h

Lennulagi:

5180 m

Lennukaugus:

1112 km

Meeskond:

1 või 2 pilooti

Relvastus:

Kahurid: 1X Rh 202 - 20 mm
AAM: AIM-92A Stinger
AGM: AS-12
TOW I / TOW II
HOT II
Reaktiivmürsud: 2,75"; 50 mm; 68 mm

Kasutajamaad:

Bahrein, Brunei, Tšiili, Ciskei, Kolumbia, Dubai, Saksamaa, Indoneesia, Iraak, Jordaania, Keenia, Lesoto, Mehhiko, Peruu, Filipiinid, Sierra Leone, Hispaania, Rootsi, Trinidad ja Tobago

Bo 105 on kerge kahemootoriline mitmeotstarbeline militaarhelikopter. Ehitajaks oli Eurocopter Group mida omab 70% ulatuses Aerospatiale ja 30% ulatuses Daimler Aerospace (DASA). Peamisteks variantideks on tankitõrje ja luure, viimasel juhul on kopteril periskoop. Täidetavad ülesanded: lähi-õhutoetus, tankitõrje, luure, otsing-ja-pääste, transport. Tänu eraldamata kabiinile saab sinna paigutada ka lamavaid haigeid ning kopterit kasutada medevakuatsioonil. Kopterit on eri rollideks kerge ümber seada lihtsalt eemaldatavate ja lisatavate relvasüsteemide tõttu.

Bo-105 on MBB (Messerschmitt-Bölkow-Blohm'i), praeguse Eurocopter'i osa edukaim helikopter, seda nii militaar- kui tsiviillennunduses. Esimese kolme prototüübi ehitus algas 1964. Esmalennuni jõuti 16. veebruaril 1967. Siis oli veel mootoriks 317-hobujõuline Allison 250C18 ning vanamoodne tiivikupea. Järgmised prototüübid olid aga juba uuemad ning paremini liigendatud ja ka labad olid komposiitmaterjalidest, mootoriks valiti MANTurbo 6022. Tagasi Allison 250 juurde pöörduti enne seeriatootmist tehtud kopteritega mis lendasid 1971. aasta jaanuaris. Esialgne seeriamudel oli Bo 105C mis oli saadaval 1970. aastast. Allison 250C20 sai standartseks 1973. aastal. Bo 105CB toodi turule 1975. aastal ning sealt alates jäigi see põhiliseks seeriamudeliks. Sel olid täiustatud mootorid ja tugevam ülekanne. Bo 105CBS on vaid 25 cm pikem, kuid see on piisav ühe lisaakne ja ühe lisaistme paigaldamiseks kopterisse. Bo 105D on instrumentaallennuks vajalike seadmetega ning see loodi brittidele merel asuvate naftaplatvormide toetamiseks. L-mudelil on aga võimsamad mootorid ja suurem stardimass. Bo 105LSA-3 on aga loodud taluma kõrgeid temperatuure ja töötama kõrgel mäestikes, sel on Allison 250C28C mootorid. Viimase puhul on ka Eurocopteri Kanada tütarettevõttel eksklusiivõigus seda toota. Bo 105LSA-3 Super Lifter loodi lendavaks kraanaks, tema maksimaalne stardimass on 2850 kg. Parandatud lennuomaduste ja uute tiivikulabadega Bo 105 CBS sai tähistuseks EC Super Five, see sertifitseeriti 1993. aasta lõpus.

Mereväe variant - Bo 105 CBS 5 on ehituslikult samasugune mis maismaal tegutsev koptergi, kuid erinevus on avioonikas. Tal on 360-kraadise vaatlussektoriga seire- ja ilmaradar, Doppleri või GPS navigatsioonisüsteem, ning kokpit on ühilduv öövaatlusseadmetega.

Variandid:
Bo 105CB - Standartne seeriamudel
Bo 105CBS - VIP-transport veidi pikema kerega et mahutada 6 reisijat, mõningaid kasutatakse ka päästekoptereina
Bo 105LS - Uued mootorid - Allison 250-C28, 2X 550 hj. Toodetakse Kanadas
Bo 105M/VBH - Luuremudel
Bo 105P/PAH-1 - Tankitõrjemudel

Litsentsi alusel toodetakse seda kopterit Kanadas, Indoneesias, Filipiinidel ja Hispaanias.

Pildid õppeotstarbeliseks kasutamiseks. Allikas: Internet
Allikas: mla.110mb.com

 

printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 19. 09. 2010. 03:14

Time: 0.0408931 s.